Kirjaudu sisään

    Salasana unohtunut

    • 0
    • Kirjaudu sisään
    • Tilaa
    • Uusimmat
    • Kotimaa
    • Ulkomaat
    • Kulttuuri
    • Teoria
    • Mielipiteet
    • Kauppa
    • Uusimmat
    • Kotimaa
    • Ulkomaat
    • Kulttuuri
    • Teoria
    • Mielipiteet
    • Kauppa

    Päätä ja häntää

    Arkiston arkiston artikkeli
    1.1.2000 - 12:00
    Toimitus

    Alkuperäinen kirjoittaja:

    .

    Ei kannata ihmetellä, että EU-vaalien äänestysprosentti
    jäi Suomessakin yhä varsin alhaiseksi, vaikka se edelliskerrasta
    toki jonkin verran nousikin.

    Vaaliviranomaisten julkaisemassa vaaliyleisjulisteessahan tanssahteli
    joukko tyyliteltyjä mutta silti selvästi ulkoavaruudellisiksi
    miellettäviä humanoidihahmoja. Taisivat harvat äänestäjätkin
    tulla samasta suunnasta?

    Kuinka monta suomalaista EU-parlamenttiin nyt mahtui?

    Knoppi ei ole siinä, että Suomen virallisten edustajien lukumäärä
    aleni entisestä 16:sta 14:ään EU:n itälaajenemisen seurauksena,
    sillä oikea vastaus on kuitenkin 15.

    Suomen ”omien” 14:n lisäksi suomalaismeppien kuplavolkkariin
    mahtui hansikaslokeroon vielä yksi suomalainen lisää Ranskan
    kiintiöstä, nimittäin entinen ralliautoilija, nykyinen

    monsieur


    ArÍ Vatanén

    .

    Kilpa-ajajiahan Suomesta riittäisi vielä pilvin pimein EU-parlamenttiin,
    kunhan vain valintamaasta sovitaan.

    Juha Kankkunen

    kun ei yrityksestään
    huolimatta nyt päässyt läpi Suomesta, kannattaisi yrittää
    jossain vieläkin pienemmästä maasta.

    Kunhan Monaco saisi omat edustajansa EU-parlamenttiin, suomalaiset autokuskit
    saavuttaisivat helposti vaikka ehdottoman enemmistön Monacon meppiryhmässä
    – niin paljon entisiä ja nykyisiäkin heitä siinä maassa
    on.

    Tosin on se vaara, että esimerkiksi

    Kimi Räikkönen

    myöhästyisi alvariinsa EU-parlamentin istunnoista, kun hänen
    työmatka-autonsa kulkuvarmuus ei ole ihan siitä luotettavimmasta
    päästä.

    Tässä yhteydessä voidaankin nyt paljastaa, että

    Mercedes-Benz

    on tehnyt uuden mullistavan keksinnön, jota kutsutaan ”räjähdysmoottoriksi”.
    Tuotekehittely on kiihkeässä vaiheessa ja kyseistä moottoria
    testataan keskimäärin parin viikon välein Kimi Räikkösen

    McLaren

    -autossa.

    Yhä on tosin jonkin verran kehittelemisen varaa, sillä ihan
    joka kerta ei moottori vielä räjähdä.

    Tätä kirjoitettaessa on vielä hiukan epäselvää
    valitaanko

    Paavo Lipponen

    EU:n pääkomissaariksi, mutta
    sen on annettu ymmärtää olevan lähinnä pelkkä
    virallinen muodollisuus.

    Siis se valinta. Tosin monen asioita paremmin tuntevan mielestä
    myös pääkomissaari itsessään lienee pelkkä
    virallinen muodollisuus.

    Itse olen sitä mieltä, että meidän suomalaisten kyllä
    tulisi uhrautua koko muun EU:n hyväksi ja sittenkin pitää
    Paavo Lipponen itsellämme.

    Mieluummin yksi kaikkien kuin kaikki yhden puolesta.

    Ainakin tässä tapauksessa.


    Piditkö lukemastasi?
    Auta Tiedonantajaa julkaisemaan jatkossakin ja tue Tiedonantajaa lahjoituksella tai tilaa lehti!

    Uusimmat artikkelit

    YKn yleiskokous päätti vuonna 1977, että marraskuun 29. päivästä tulee kansainvälinen Palestiina solidaarisuuspäivä. Kuva Brahim Guedich CCO 4.0
    Uutiset
    26.11.2025
    Toimitus

    Paleface, Hakam, Fardoos Helal ja Dj Abdo Palestiinan solidaarisuustapahtumassa 29.11. Arbiksella

    Globaalisti vietetään lauantaina 29. marraskuuta YK:n kansainvälistä Palestiinan solidaarisuuspäivää.

    Uudessakaupungissa asuvan Suomisen työelämä kattaa yli neljä vuosikymmentä suomalaisessa teollisuudessa.
    Politiikka
    25.11.2025
    JP (Juha-Pekka) Väisänen

    Juha Suomisen työura kertoo työväenluokan arjesta

    piipaasihteeri 2
    Mielipiteet
    24.11.2025
    Heikki Ekman
    Tilaajille

    Kanna sinä köyhä sitä kuormaasi

    Punaposki kolumni
    Mielipiteet
    24.11.2025
    Punaposki
    Tilaajille

    Järjetön, järjetön urheilumaailma

    DSC 6210
    Mielipiteet
    24.11.2025
    SKP
    Tilaajille

    Ihmisyyden rajaaminen johtaa fasismiin

    Tilaa lehti

    Tukea Tiedonantajalle

    Ota yhteyttä

    Mediakortti

    Toimituksen ja käyttäjien luoman sisällön käyttöoikeutta koskee Creative Commons Nimeä-Epäkaupallinen-Ei muutettuja teoksia 1.0 Suomi-lisenssi, ellei erikseen mainita.

    Tiedonantaja

    Osoite: Viljatie 4 B, 3. kerros, 00700 Helsinki
    Puh: 09 – 7743 8150
    Sähköposti: 

    Juttuvinkit ja journalismi

    Copyright 2025 © Tiedonantaja | Tietosuojaseloste


    Piditkö lukemastasi?
    Auta Tiedonantajaa julkaisemaan jatkossakin ja tue Tiedonantajaa lahjoituksella tai tilaa lehti!