Tammikuussa novelliblogiin kertyi 40 tekstiä
Kansallinen Novellinkirjoituskuukausi ( KaNoKiKu) päättyi helmikuun alussa. Tuloksena yli 500 Facebook-ryhmäläistä, jopa 1000 blogikävijää päivässä ja neljäkymmentä verkkoblogissa julkaistua novellia.
Tammikuun aikana ammattikirjoittajat ja -lukijat, kuten Juha Itkonen, Suvi Ahola, Mari Mörö ja André Wickström, opastivat, innostivat ja kannustivat kirjoittajia blogiartikkeleissa ja Facebook-ryhmässä. KaNoKiKu on suunnattu erityisesti niille, jotka haaveilevat kirjoittamisesta, mutta eivät ole vielä saaneet aikaiseksi aloittaa.
Julkaissut novellit löytyvät osoitteesta www.kanokiku.net, missä niitä voi kommentoida ja arvioida.
KaNoKiKun esikuvana on kansainvälinen National Novel Writing Month (NaNoWriMo), jonka tavoitteena on 50 000 sanan romaanin kirjoittaminen kuukauden aikana ja joka viime vuonna keräsi maailmanlaajuisesti 200 000 kirjoittajaa.
Tekijä
Tilaa Tiedonantaja!
Piditkö lukemastasi?
Auta Tiedonantajaa julkaisemaan jatkossakin.
Tue Tiedonantajaa lahjoituksella
tai tilaa lehti kotiin!
Kulttuuri
Lauri Ylönen tuo uuden äänen Bad Wolvesin raskaaseen soundiin. Uusi versio kappaleesta Say It Again on enemmän kuin musiikkia – se on kohtaaminen. Kulttuuriteollisuus on paketoinut tunteet, Ylösen ääni toimii ja hengittää. Tässä raidassa kuuluu yhteistyön voima.
Brasilian rauhanliikkeen ikoni Socorro Gomes esitti polttavan marxilaisen puheenvuoron Caracasin kansainvälisessä rauhanseminaarissa Venezuelassa (25.7.). Puheessaan rauhanveteraani piirtää maailmankuvan imperialismin väkivallasta, hegemonian murentumisesta ja kansainvälisen solidaarisuuden välttämättömyydestä.
Voiko taide olla vapauttavaa, jos sen rahoitus perustuu sortoon? Elokuvien jakeluyhtiö Mubi on joutunut kansainvälisen taiteilijayhteisön hampaisiin saatuaan 100 miljoonan dollarin sijoituksen Sequoia Capitalilta — pääomasijoittajalta, joka rahoittaa Israelin sotateknologiaa ja hyötyy Gazan kansanmurhasta. Taiteen kentällä käydään nyt luokkataistelua: voiko kulttuuri todella palvella työväenluokkaa ja sorrettuja, jos sen taustalla vaikuttavat globaalin pääoman intressit? Mubin tapaus paljastaa, kuinka kulttuurituotanto kytkeytyy yhä tiukemmin kansainväliseen rahoituslogiikkaan, jossa taide uhkaa muuttua pelkäksi pääoman kulissiksi. Kysymys kuuluu: kenen ääni saa kuulua, ja kenen kustannuksella?
Voit kommentoida Tiedonantaja.fi:n blogikirjoituksia käyttäjätunnuksella Kirjaudu sisään jollei sinulla ole vielä käyttäjätunnusta, Rekisteröi tunnus tästä
Jos osallistuit keskustelun vanhoilla Tiedonantaja.fi -sivuilla, voit palauttaa vanhat tietosi sähköpostiosoitteesi avulla. Klikkaa oheista linkkiä, syötä sähköpostiosoitteesi, ja saat piakkoin postiisi viestin, jonka avulla voit luoda uuden salasanan itsellesi. Palauta vanha käyttäjätunnus.