Koronasta huolimatta kannattajakortteja kertyy
Kun SKP:n kannattajakorttikampanja avattiin vuosi sitten Tiedonantaja festivaaleilla, ei kukaan taatusti arvannut, että muutaman kuukauden päästä maailmaa alkaisi kiertää koronavirus, joka laittaisi koko maailman sekaisin.
Syksyllä kampanjaa suunniteltiin pääosin kevään ja kesän tapahtumien varaan. Tiedettiin, että tulossa olisivat isot ja korttien keräämiseen mainiosti soveltuvat tapahtumat kuten vappumarssit ja suuret yleisötilaisuudet kuten Maailma kylässä, festarit sekä sadat ympäri maata järjestettävät markkinat ja kesätapahtumat. Maaliskuussa alkoi näyttää siltä, että näitä ei tulisikaan ja koteihin linnoittautuminen esti korttien keräämisen kaduilla. Tilanne vaikutti pahalta.
Hankala aika vaati keksimään uusia keinoja. Niitä kehiteltiinkin ja esimerkiksi Riitta Tynjä ideoi ja toteutti erinomaisella menestyksellä korttien keräämistä Facebookia ja kirjeitä hyödyntäen. Tämän ansiosta Jyväskylä eteni keräystavoitteessaan silloinkin kun muut vielä miettivät mitä oli tapahtunut.
Rajoitteiden hellitettyä myös ...