Verkkojulkaisusta pontta lehtityöhön

04.02.2010 - 12:32
(updated: 16.10.2015 - 10:39)

Tiedonantaja-lehden verkkojulkaisu tiedonantaja.fi on nyt ollut tutustuttavissa runsaan viikon. Olemme siitä ylpeitä ja toivomme kaikkien, joilla on mahdollisuus käyttää tietokonetta, tutustuvan siihen, kommentoivan siinä julkaistavia juttuja ja osallistuvan sen sivuilla käytävään keskusteluun.

tiedonantaja.fi julkaisee päivittäin ajankohtaisia uutisia ja tietoa luokkataistelusta. Se tarjoaa myös vertaansa vailla olevan suuren määrän linkkejä niin kotimaisille kuin ulkomaisillekin vasemmistolaisille, edistyksellisille tai muuten huomionarvoisille nettisivustoille.

Mutta entä kerran viikossa ilmestyvä Tiedonantaja-lehti, paperilehti? Eikö ole vaara, että sen lukeminen ja tilaaminen vähenee, kun osaan siinä julkaistavista jutuista voi tutustua verkossa?

Asiaa voi tarkastella toisinkin päin. Toki Tiedonantajan ilmaisjakelua ja myyntiä harjoittavilla paikkakunnilla lehti on tullut tutuksi melko suurelle määrälle ihmisiä, ja monet ovat siihen tutustuttuaan sen tilanneetkin. Mutta Tiedonantajalla ei ole juurikaan ollut varaa mainostaa itseään valtajulkisuudessa. Kaiken lisäksi kirjastoissakin, muun muassa Helsingissä, on alettu nimellisesti säästösyistä harrastaa valikoivaa karsintaa lopettamalla Tiedonantajan, joissakin tapauksissa myös Uutispäivä Demarin ja Kansan Uutisten Viikkolehden tilaaminen asiakkaiden luettaviksi.

Voidaan siis väittää, että suurelle joukolle ihmisiä Tiedonantajan olemassaolo ja siihen tutustuminen on ollut turhan helppo laistaa. Verkkojulkaisu tiedonantaja.fi:n avulla kuka tahansa tietokoneen ääreen pääsevä ihminen voi omassa rauhassaan tutustua myös Tiedonantaja-lehden kirjoituksiin, vapautua sitä mahdollisesti koskevista ennakkoluuloistaan ja huomata myös, että monet lyhempinä tiedonantaja.fi:ssä julkaistavat jutut julkaistaan perusteellisempina lehdessä ja että lehdestä voi lukea paljon sellaistakin, jota tiedonantaja.fi:stä ei voi lukea.

Eli toisin päin tarkasteltuna: tietoisuus Tiedonantaja-lehden olemassaolosta ja monipuolisesta sisällöstä kasvaa verkkojulkaisun myötä, ja kommunistien ja muiden Tiedonantajan levikkityötä tekevien mahdollisuudet jakaa ja myydä lehteä, hankkia sille tilauksia sekä kerätä vappu- ja uudenvuoden tervehdyksiä paranevat. Mutta näiden mahdollisuuksien hyödyntäminen vaatii lehtityön tehostamista.

Tekijä

Tilaa Tiedonantaja!

Piditkö lukemastasi? 
Auta Tiedonantajaa julkaisemaan jatkossakin.
Tue Tiedonantajaa lahjoituksella
tai tilaa lehti kotiin!

 

 

 

 

Pääkirjoitukset

Kommentit (4 kpl)

Voit kommentoida Tiedonantaja.fi:n blogikirjoituksia käyttäjätunnuksella Kirjaudu sisään jollei sinulla ole vielä käyttäjätunnusta, Rekisteröi tunnus tästä

Jos osallistuit keskustelun vanhoilla Tiedonantaja.fi -sivuilla, voit palauttaa vanhat tietosi sähköpostiosoitteesi avulla. Klikkaa oheista linkkiä, syötä sähköpostiosoitteesi, ja saat piakkoin postiisi viestin, jonka avulla voit luoda uuden salasanan itsellesi. Palauta vanha käyttäjätunnus.