61 posts / 0 new
Uusin kirjoitus
admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Alpo-Topias

Heippa!

Miksi Te Työeläkeläinen ette tutki esimerkiksi jostain Tietosanakirjasta sitä, että mitä Valtiososialismi tarkoittaa? Niin onhan ollut keskustelussa myös se, että sosialismi on selkokielellä Kaveruus ja Toveruus, kun taas kommunismi tarkoittaa samaa asiaa kuin Kuntalaisuus. Jos on valtio olemassa, niin tämä ymmärtääkseni tarkoittaa sellaista asiaa, että on erinäinen määrä ihmisiä tämän valtion alueella harjoittamassa jonkinlaista kanssakäymistä keskenään, vaikka Te Oikeistoporvarit haluatte korostaa yli kaiken sitä, että kunkin henkilön täytyy olla oman onnensa seppä. Tällä tarkoitetaan sitä Kokkariaatetta, että mahdollisimman vähän valtiollista huoltoturvaa sosiaalipoliittisten rahastojen toimesta ja mahdollisimman paljon yksityistä keinottelua.

Onhan olemassa myös ainakin teoriassa täydellinen Äärimmäisen Oikeiston Libertanismi, mutta kun Porvarit yrittivät tätä Teekutsuliikkeen nykyisin julistamaa periaatetta toteuttaa käytännössä, niin hullusti kävi, joten Sosialismia eli valtiollista toimintaa huoltoturvan ja suoran valvonnan toimesta tarvitaan. Kun nyt puhutaan siitä asiasta, että olisi hyvä kehitellä esimerkiksi Sijoitusvalvontaa, niin Hyvä Kysymys on se, että miten se voitaisiin toteuttaa siten, että Kokkarien TOIVO- ja KORVA-remmi ei pystyisi sitä jonkin tekosyyn nojalla romahduttamaan. Aina ei ole kysymys aidosta korruptiosta vaan politiikkavalinnoista ja niiden seurauksista arkimaailmassa.

Nyt voimme vielä ihmetellä sitäkin, että miten niin äärimmäisen epärealistisen talousteorian avulla, kuin on Odotuksilla Täydennetty KLASSIKKOMALLI, saataisiin sellainen taloustieto markkinoilta, että osattaisiin sopivasti kiihdyttää ja jarruuttaa tai pitää entisellään talouspolitiikkakuviot.

PS Onhan Suomessa ylistetty tulisesti ainakin Marsalkka C.G.E. Mannerheim rp:tä kuten myös Jyrki-Pomoa nykyaikana. Nyt Herra Työeläkeläinen on ilmeisesti peiliin katsomisen paikka.

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Opiskelija, Neuvostoliitossa Stalinin aikaan juutalaisia kutsuttiin "kansanvihollisiksi" ja siten heidät voitiin laittaa pakkotyöleireille valtion (vastaa suurpääomaa) hommiin. Ja kun juutalaisia oli kuitenkin vähän niin kansanviholliskäsitystä laajennettiin koskemaan kaikkia neuvostokansalaisia, joten työvoiman saanti oli turvattu."Hävikki" oli vielä suurempaa luokkaa kuin kuin Saksassa juutalaisten kohdalla, mutta sillä ei ollut merkitystä kun vain työt etenivät!

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Matti Saarinen

Parempi on tehdä heti pesäero fasismista. Sen keskeisenä ideana on rotujen eriarvoisuus: herrarodut ja alempiarvoiset rodut. Poliittinen ja taloudellinen tasa-arvo ei ole tavoitteena, eikä paljon muukaan kuin ylivalta. Sen sijaan sosialistien ja komujen ajatuksissa tavoitteena on kaikkinainen tasa-arvo: rotujen kesken, poliittisen ja vieläpä taloudellisen vallan suhteen. Mitä tulee puolueen toimintaan ja poliittiseen ohjaukseen, niin ihmiselämä täytyy aina arvottaa kaikkein korkeimmalle. Toisaalta jumalaa ei ole, eikä sillä poikaa eikä pyhää henkeä eli niiden ohjeista viis.

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, uskotko, että räväkkä avauksesi "Baltian miehittäjästä" keskustelupuolella menee tuolla toreilla turuilla läpi ihmisille totuutena kun menet tekemään avointa ja totuudenmukaista vaalityötä. Se voi toimia jossain SKPn kylätoimikunnan kokouksessa, mutta ei muualla. Ei tarvitse ihmetellä miksi kannatus kasvaa alaspäin kuin lehmän häntä.
On keksitty yksi määritelmä lisää valeen ,emävaleen ja tilaston jatkoksi; "SKPn totuus!
Alpo-Topias sinunkin kannattaisi ehkä kerrata historian kirjoja, muitakin kuin erään "dosentin" luomia!

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Opiskelija, kun tuolla vajaa kaksi kuukautta sitten pohdit miten Venäjällä simputus on alkanut vasta Neuvostoliiton romahdettua, niin olet täysin väärässä! Simputusta ja väkivaltaa toisia sotilaita kohtaan on ollut aina! Siitä vain pääsi puhumaan julkisuuteen kun sensuuria höllättiin. Minulla on venäläisiä tuttavia, jotka ovat olleet jo Neuvostoliiton armeijassa, enkä usko heidän paljoa valehtelevan kun ko aiheesta on keskusteltu vodkan ja ilman kanssa.

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Opiskelija

"Opiskelija, kun tuolla vajaa kaksi kuukautta sitten pohdit miten Venäjällä simputus on alkanut vasta Neuvostoliiton romahdettua, niin olet täysin väärässä!"

Psillanpää, myönnän kyllä, että tuo lauseeni, johon viittasit, on rakenteeltaan hyvin huono, joten varmasti tässä on suuri väärinymmärryksen mahdollisuus. Vastaan kuitenkin olettaen, että olet voinut jossain määrin kalastaa tuon lauseen alkuperäisen tarkoituksen.

Ensinnäkin, jotta voisit sanoa minun olevan täysin väärässä, sinulla pitäisi olla täysi totuus, jonka pohjalta voit todeta näkemykseni olevan täysin vastakkainen hallussasi olevaan totuuteen nähden. Nythän tilanne ei taida olla ihan niin yksinkertainen.

Toiseksi, teet taas yksittäisisten tarinoiden perusteella suurempia yleistyksiä. Sitä paitsi venäläisethän rakastavat anekdootteja ja tarinoita, eikä niitä kerrottaessa tietenkään vältellä värikynän käyttöä. Tällä en tietenkään tarkoita, että tuttavasi valehtelisivat, mutta voi olla hyvä jonkin verran suodattaa noita puheita. Tämä nyt vain yleisellä tasolla, koska en tunne tuttaviasi, enkä tiedä kuinka "venäläisiä" he ovat tässä suhteessa. Tuota tarinankerrontakulttuuria voi kuitenkin verrata vaikkapa Suomen karjalaisten vastaavaan.

Kolmanneksi, viittasin tuohon 90-luvulla tapahtuneeseen simputuksen räjähtämiseen. Simputusta on varmasti aina ollut ihan sillä perusteella, että armeija ympäristönä helposti mahdollistaa sen syntymisen. (Tuntuuhan sen kitkeminen Suomen armeijastakin olevan aika kovan työn takana.) Tarinat venäläisestä armeijasta ja Youtubeen päätyneet videot ovat myös sen verran rajuja, ettei tuo ilmiö ole voinut tyhjästä syntyä, mutta mielestäni on varsin uskottavaa, kun tuollaisten lieveilmiöiden kasvu yhdistetään huonon taloustilanteen ja arvostuksen puutteen aiheuttamaan hälläväliä-asenteeseen. Näkemys ei ole täysin omani vaan jostain dokumentista (näin kahden kk:n jälkeen en millään muista mistä)

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Opiskelija, en ala väitellä sanojen väärässä ja täysin väärässä eroista. Kerroin vain mitä minä olen keskusteluissa venäläisten tuttujen/ystävien kanssa käydyissä keskusteluissa saanut kuulla. Heihin kuuluu venäläisiä,inkeriläsiä, yksi moldovalainen, eikä he ole mitään "karjalaisia runonlaulajia" vaan ihan täyspäisiä ihmisiä.
Äläkä vertaa simputusta Suomen armeijassa ja Venäjän armeijassa toisiinsa! Meillä ammutaan villakoiria käytävällä ja vastaavaa, mutta ei katkota luita ja pahoinpidellä sairaalakuntoon! On siinä eroa!

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Arvo

On tyhmää sanoa, että osa nykymenoon tyytyväisistä eivät mene äänestämään.
Äänestämällähän he turvaavat nykymenoa.
Tyytymättömät yleensä äänestävät, mikä näkyy nyt huikeana perussuomalaisten kannatuksen nousuna (ainakin Gallupeissa), mutta pitkäaikaiset työttömät, köyhät ja syrjäytyneet jättävät äänestämättä lähinnä siksi, että valtapuolueet eivät aja heidän asioitaan ja siksi ovat menettäneet uskonsa "demokraattiseen monipuolueyksipuoluejärjestelmään. Onhan tästä nyt faktaa ja kannattaa kuunnella muitakin ihmisiä kuin omanlaisia ja omia ennakkoluuloja. Kyllähän alhainen äänestyshalu ja muukin protestointi kertoo yhteiskunnan alhaisesta demokraattisuudesta. Valtapuolueet eivät ainakaan aja kansan enemmistön etuja tässä pahenevassa kapitalismikurimuksessa.

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Opiskelija

"Äläkä vertaa simputusta Suomen armeijassa ja Venäjän armeijassa toisiinsa!"

Älä nyt viitsi heittäytyä ihan pöljäksi. En mitenkään suoraan verrannut noita simputuskäytäntöjä. Totesin vain, että Suomen armeijassakin on simputusta, vaikka sitä on kovasti yritetty kitkeä pois. Jotkut kapiaiset eivät vain tunnu siihen täysin sitoutuvan ja toisaalta uudet varusmiesjohtajat haluavat aina "kostaa" uusille alokkaille omia kokemuksiaan. Tarkoitukseni ei tosin ollut mitenkään erityisesti puuttua juuri Suomen armeijaan vaan huomioida, että armeijajärjestelmä yleisesti mahdollistaa helposti simputuskulttuurin syntymisen. Tämä varmasti oli useimmille viestini lukijoille ihan selvää, mutta pääsitpähän taas laittamaan pari huutomerkkiä viestiisi!!!!!!!!!!!!

"en ala väitellä sanojen väärässä ja täysin väärässä eroista."

Hyvä. Noiden ilmaisujen merkitysero on aika selvä, joten aika onneton väittely siitä syntyisi.

"eikä he ole mitään "karjalaisia runonlaulajia" vaan ihan täyspäisiä ihmisiä."

Önk tönk. En muuta epäillytkään.

Edelleen pidän uskottavana, että Venäjän armeijassa simputus on pahentunut 90-luvun myötä ja tuo muutos liittyy huonoihin palkkoihin ja arvostuksen puutteeseen.

admin
Offline
Last seen: 3 days 8 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: arbeiter

"Edelleen pidän uskottavana, että Venäjän armeijassa simputus on pahentunut 90-luvun myötä ja tuo muutos liittyy huonoihin palkkoihin ja arvostuksen puutteeseen."

No ei Venäjän armeijan edeltäjääkään kukaan ole toisen maailmansodan jälkeen arvostanut, joten mitä arvostettavaa nykyisessä sen enempää olisi?

Unkarissa puna-armeijaa arvostettiin kunnialaukauksin, ihan sarjatulella.

Prahassa '68 tykkäsivät ihan hirveän paljon ihanista tankeista ja loppuihan se heidänkin orastanut vapaus kommunistien toimesta.

Afganistanissa arvostettiin niin, että saivat tervetuliaisiksi kunnon turpakäräjät. Arvokasta sotakokemusta puolustajille vastaisen varalle.

Kyllähän tämä nykyinenkin Venäjän sotavoima, joka on sijoittanut ydinaseita Suomenkin välittömään läheisyyteen, on kerännyt sitä puuttuvaa arvostusta esim. tappamalla siviilejä tykistökeskityksin Groznyissä.

Sivut

Paikalla olevat käyttäjät

There is currently 1 user online.

  • Toimitus

Uudet käyttäjät

  • hieta
  • risto.vire
  • Toni Kangas
  • Elina Rodriguez
  • Kososka