Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
Pahoin pelkään,että uppoamattomaksi tehty
alumiinilaiva...poltetaan fosforilla,yön
pimeinä hetkillä. Alumiini palaa herkästi.
Alus on hitsattu kuution kokoisista palasista jolloin "torpedointi " vain tekee reijän,muttei räjäytä laivaa.
Ottaako Suomen sotahullut päättäjät vastuun,jos näin käy ???
Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
Pahoin pelkään,että uppoamattomaksi tehty
alumiinilaiva...poltetaan fosforilla,yön
pimeinä hetkillä. Alumiini palaa herkästi.
Alus on hitsattu kuution kokoisista palasista jolloin "torpedointi " vain tekee reijän,muttei räjäytä laivaa.
Ottaako Suomen sotahullut päättäjät vastuun,jos näin käy ???
Alkuperäinen kirjoittaja: arbeiter
Toki päättäjien on aika kantaa vastuu ja kehittää Suomen merivoimia niin, että saamme uudempia, modernimpia aluksia turvaamaan merialueitamme ja huoltovarmuuttamme. Tällöin voimme korvata myös Somaliassa mahdollisesti vaurioituvan miinalaivan.
Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen
Kukahan tässä se sotahullu on? Ei sinunkaan kielenkäyttösi ihan rauhankyyhkyn tekstiltä vaikuta.
Suomen on kannettava kortensa tappioiden uhallakin koko maailman hyvinvoinnin eteen. Somalian laivojensuojeluoperaatio on niistä yksi.
Me jäimme lähes ilman reaalitukea vainolaisen hyökättyä 1939, en toivo kenellekään vastaavaa kohtaloa joten apua on annettava kun siihen on mahdollisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
kullervojoensuu, taitaa olla tehty laivaraudasta, joka kelluu eikä alumiinista! Eikä se loppuosakaan mennyt ihan putkeen torpedoinnista.
Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
Kyllä, kun se 70luvun lopussa valmistu ja
oli hietalahden altaassa,minun hinaajalaivan kyljessä..kutsuttiin minutkin juhliin mukaan ja tutustumaan.
Alus on rakennettu kennosto malliseksi kuin "ampiaispesä" ja alumiinistä siksi kun torpero osuu se ei laukea koska ei ole vastusta, vaan menee läpi kuin "voihin" ja toisena seikkana sitä ei huomaa tutkasta.
Kolmas salaisuus on vakiomoottoreiden lisäksi,pystyy käynnistään lentokone-suihkumoottorit (kuin ennen finjetissä) ja
silloin alus kiitää 60 solmun vauhtia 110 km/tunnissa--väite 20 solmun vauhdista on hämäystä. Lisäksi alukseen saa ampua 20 torperoa alus ei uppoa.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
kullervojoensuu, älä nyt hyppää laukalle! Jos ihan tarkkoja ollaan niin Pohjanmaan rakenne on; runko terästä ja ylärakenteet alumiinia, että silleen! Tarkistettu Merivoimien Esikunnasta. En ole kuullut "lentävistä torpedoista" kylläkin merimaaliohjuksista! Olet myös sotkenut miinalaivan ja tykkiveneen yhteen, tykkiveneessä on kaasuturbiini, ei miinalaivassa, joten sen tekniset tiedot pitää kyllä paikkansa mitä googlettamana löytyy. Olen tutustunut tykkiveneeseen Porkkalassa kölistä brykalle.
Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen
Olematta selvillä miinalaivan rungon rakennusaineesta niin ainakin raivaajia on tehty alumiinista, ei sen vuoksi, että ne eivät näkyisi tutkassa vaan koska ne eivät sytyttäisi magneettiherätemiinoja raivatessaan niitä tai muutoin kulkiessaan.
Kyllä alumiini tutkassa näkyy mutta vanhat puusalkoisilla kangassiivillä varustetut lentokoneet eivät niin hyvin varsinkaan jos niissä ei ole metallista moottoria eli ne ovat purjekoneita. Valvotaanhan ilmatilaakin tutkilla eikä lentokoneita laivaraudasta yleensä väännetä.
Tuota sinun sisäpiirin tietoasi noista suihkumoottoreista saanen hieman epäillä.
Tuskin se laivan alaosa ihan tyhjää on täynnä joten 20 torpedosta varmasti joku osuu kovaan kohtaan ja räjähtää, joskaan en ihan heti niele tuota voi-teoriaakaan edes alumiinin osalta.
Mistä ihmeestä sinä noita innovaatioitasi ongit vai haluatko vain testata miten hulluja ideoita täällä saa menemään läpi ilman vastaan sanomista?
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
kullervojoensuu, kun tuolla ylempänä kehut laivurin ja omistajan pätevyyksistäsi, niin kerro hinaajasi nimi, jolla olit miinalaivan vieressä?
Voit myös kertoa missä minä menin pieleen kertoessani miinalaiva Pohjanmaan rakenteista.
Taitaa olla tätä kirjoitettaessa Cyproksella ja/tai jatkamassa matkaa kohti toiminta-aluetta Intian Valtamerellä.
Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
psillanpäälle, sen nimi oli m/s Ars jota itse hitsailin bensa-aseman puolella.
Kun perustin 71 vuonna pursiseuran Sinbarin lauttasaaren vattuniemeen..hitsasin kaikki pohjalevytkin lääketukun-rannassa. Alus oli alkuaan "silmä" luokkaan tehty S/S tornio joka toimi satama hinaajana Petsamossa. Joku hullu
tuli sillä meritse suomeen...sittemmin
se oli vaasan merivartio aluksena...ennenkuin tuli mulle. Minä myin reposaaressa sen tamperelaiselle.
Kauppa-alus registerissä on S/S Jorma 2. jonka omistin 20 vuotta .Historia näkyy netissä.
Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen
Ettes vaan nyt Kullervo huijaa? Katselin vaan en löytänyt Sinbar nimistä seuraa mutta Sidbad löytyy Lauttasaaresta ja Vattuniemestä. Se on perustettu 1065 enkä sen historiikista löytänyt Kullervoa enkä Joensuuta. Ensimmäisen kokouksen koollekutsujaksi nimetään Onni Koski ja ensimmäinen kokous pidettiin Kuha-luokan miinanraivaajassa 26.9.1965.
S/S Jorma 2:sta löysin historiikkia sen verran, että ulosottomies putosi jäihin viedessään sinne ulosottolappua. Ei kovinkaan kunniakas loppu tarinalle.
Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen
Jäi vielä kysymättä S7S tarkoittaa höyrylainaa ja M/S moottorialusta. Oliko veneesi todella höyrylaiva?
Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
työeläkeläiselle...Onni koski oli ja minä
toinen jotka oikein virallisesti perusti.
Koskella oli "katinka" niminen alus ja minulla "ars". ja perustamis vuosi 1971.
Riitauduimme sittemmin ja ajoin Kosken pois,puheenjohtajan pallilta...Koski oli sosdem lauttasaaren yhdistyksen pomo ja se alkoi haalia,varatuomareita,lääkäreitä poliisijohtajia ja tuli yksi aamu ajaan minut pois..kommunistin "joka omi " lauttasaaren niemen....tietenki hän esitti väärän aikaisemmalla ajalle tehneen paperin...että hän omistaa pursiseuran...
Minulla oli autokorjaamo helkaman tilassa siinä rannalla 10 vuotta. en välittänyt tapella siirryin Pohjoisrantaan Jörn Donnerin ikkunan alle....Jorma 2 oli höyrylaiva-koneet,mutta aluksen ollessa aurajoessa turussa myin USA han koneet josta tuli miljoonan vanhan markan tarjous. Jorma 2 näkyy netissä kun ottaa laivan nimen. Jukka on minun toinen nimi ja toinen eeva ,silloinen tyttöystävä.
Jormasta tuli Pohjoisrannassa sittemmin kuuluisa ilotalo ...mutta siitä sitten lisää.
Alkuperäinen kirjoittaja: lakkolainen
Et taida kullervo olla kommunisti lainkaan koska myit höyrykoneesi USA:han.Oikea oppinen kommunisti ei myy mitään tavaraa tai palveluita sotaa käyvää maahan.Höyrykonettasi on epäilemättä käytetty maihinnousualusten voiman lähteenä USA:n merijalkaväen operaatioissa.Miksi haluat olla mukana tukemassa kyseisiä operaatioita?
Alkuperäinen kirjoittaja: kullervojoensuu
lakkolaiselle... höyrykone meni museoon ja
apukoneenkin..häyrykone. Laitoin dieselin
tilalle välitys 1: 25 lapa oli 2 m. neljä
lapaa.... Jorma 2 oli sen jälkeen pohjoisrannassa kahvila-aluksena 10 vuotta
jossa asu myös "ilotyttöjä" jotka kävi hakaniemessä töissä Sillankorvassa !
Itselläni oli 5 autokorjaamoo Hesassa ja
yksi oli "separaattori" tehtaan alakerta
(nykyinen Haka-pääkonttori) töissä oli 20
työntekijää jotka kaikki ol asevelvollis
suutta pakoilevia "jehovan-todistajia"..
Olen tunnettu kommunisti-yrittäjä josta tehtiin TV hen 4 elokuvaa ...eduskuntakin
laati pikavauhtia 1978 kuluttajasuoja-lainkin,minun takia.... olen energinen.
Muita Aluksia oli "martina" purjealus jonka ostin pankinjohtaja Seppo Pirttilältä (talouspankki)
Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen
Nyt on siis löytynyt jo toinen kommunisti jota väitetään huonosti kohdellun, Hannu oli se ensimmäinen. Molemmilta kun on "huijattu" saavutuksia kapitalistisessa Suomessa. Onkohan se kaikki muiden syytä vai onko omassa toiminnassakin arveluttavia piirteitä. Tiedä häntä, tapauksista kun on vain toisen puolen kertomaa.
Totuus kuitenkin näyttää olevan, kommunismi ei edistä menestymistä ammatin eikä harrastusten puolella. Arvelen syyksi lähetyssaarnaajamaista toimintaa joka tilanteessa jota ei monikaan viitsi ainakaan komulta kuunnella, on niistä sen verran huonoja kokemuksia suuren ja mahtavan ajoilta.