28 posts / 0 new
Uusin kirjoitus
admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015
SKP:n kannattajakorttien keräys!?

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Puolueessamme on kolmisen tuhatta jäsentä, ehkä hieman alle, mutta se ei ole oleellista, vaan se...
Jokainen puolueemme jäsen sai kirjeen, jossa oli 2 osanottaja korttia.
Pitkähkö kirje, ja loput herran haltuun.
Näiden kannattajakorttien takaisin lähettäminen olisi jo kesäkuussa mahdollistanut puolueemme rekisteriin saattaminen.
Nyt, lokakuussa vieläkin puuttuu nimiä!!!
Mitä v**tua!!!
MITÄ V**TUA!!!
Keräsin noin 50 nimeä kannattajakorttia, lähetin suoraan Helsinkiin kesäkuussa kiireesti.
Meillä oli KomNL opintokerho Hertassa syyskuussa, siinä sivussa keräsin 11 kannattajakorttia jotka annoin Marko Korvelalle.
Lähes jokainen täyttää kannattajakortin, kun kysyy.
Jos pannaan teltta pystyyn torille ja odotetaan että ihminen tulee ja täyttämään kortin...saa odottaa aika kauan...
Meidän on kysyttävä, oma-aloitteisesti, eikä se, että odottamme että oma-aloitteisesti ihmiset tulevat täyttämään...menee vikaan.
Piirisihteerien on oltava todella oma-aloitteisia, ja soiteltava heti kesäkuussa toverien perään, niiden kannattajakorttien perään.
Siis olisi pitänyt.
Näin ei toimittu!!!!
Muniminen on lopetettava...nyt heti!!!
Joka ainoan!!!
Ne kannattajakortit olisi pitänyt kerätä kesäkuussa...ja tulos olisi pitänyt olla enemmän kuin 10 000...kesäkuussa!!!
Hävetkää!!!!
Keräsin itse sosiaaliturva adressiin nimiä 378 nimeä.
Puolueessamme on jäseniä kaiketi liki 3000.
Kokoon saimme 5000 nimeä.
Kertoo siitä, että meillä on varsin pieni, kourallinen ihmisiä jotka tekevät.
Huolestuttavaa!!!

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Puolueessamme on kolmisen tuhatta jäsentä, ehkä hieman alle, mutta se ei ole oleellista, vaan se...
Jokainen puolueemme jäsen sai kirjeen, jossa oli 2 osanottaja korttia.
Pitkähkö kirje, ja loput herran haltuun.
Näiden kannattajakorttien takaisin lähettäminen olisi jo kesäkuussa mahdollistanut puolueemme rekisteriin saattaminen.
Nyt, lokakuussa vieläkin puuttuu nimiä!!!
Mitä v**tua!!!
MITÄ V**TUA!!!
Keräsin noin 50 nimeä kannattajakorttia, lähetin suoraan Helsinkiin kesäkuussa kiireesti.
Meillä oli KomNL opintokerho Hertassa syyskuussa, siinä sivussa keräsin 11 kannattajakorttia jotka annoin Marko Korvelalle.
Lähes jokainen täyttää kannattajakortin, kun kysyy.
Jos pannaan teltta pystyyn torille ja odotetaan että ihminen tulee ja täyttämään kortin...saa odottaa aika kauan...
Meidän on kysyttävä, oma-aloitteisesti, eikä se, että odottamme että oma-aloitteisesti ihmiset tulevat täyttämään...menee vikaan.
Piirisihteerien on oltava todella oma-aloitteisia, ja soiteltava heti kesäkuussa toverien perään, niiden kannattajakorttien perään.
Siis olisi pitänyt.
Näin ei toimittu!!!!
Muniminen on lopetettava...nyt heti!!!
Joka ainoan!!!
Ne kannattajakortit olisi pitänyt kerätä kesäkuussa...ja tulos olisi pitänyt olla enemmän kuin 10 000...kesäkuussa!!!
Hävetkää!!!!
Keräsin itse sosiaaliturva adressiin nimiä 378 nimeä.
Puolueessamme on jäseniä kaiketi liki 3000.
Kokoon saimme 5000 nimeä.
Kertoo siitä, että meillä on varsin pieni, kourallinen ihmisiä jotka tekevät.
Huolestuttavaa!!!

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: antikommari

Kannattaako niitä nimiä kerjätä, kuten Hannu Tiainen joskus aiemmin kirjoitti. SKP:n uuteen tulemiseen on vaikea uskoa, kun kannatus laahaa reilusti alle prosentin.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Kysyntää kommunistiselle puolueelle on, ja ohjelma (esim. meillä keittää) ideologia on parsta A1 luokkaa.
Mutta onko kommunistit itse valmiita siihen, onkin jo toinen juttu.
Oma pikku puuhastelu omissa porukoissa, on silmiin pistävää.
Emme ole siellä missä on se paljon puhuttu kansa.
Emme tunnu olevamme valmiita keskustelemaan ihmisten kanssa ihmisten kielellä.
Emm oikein osaa ottaa julkisia tiedotusvälineitä haltuun, vaikka se on varsin helppoa.
Emme halua käydä debattia emme omie emmekä toitsen kanssa.
Keskustelemme vain niiden kanssa jotka varmasti ovat samaa mieltä.
Puolueeseemme olisi jopa halukkaita tulijoita mutta niitäpä ei oteta vastaan.
Emme ota mitään yhteyttä emme vanhoihin emmekä varsinkaan uusiin jäseniimme, tai puolueeseen pyrkihöihin ylipäätään.
Kyllä me saamme varsin helposti kannattajakorttiin nimen, kun sitä pyydämme.
Ihmisten mielissä on varsin tuntuvana tyytymättömyys harjoitettuun politiikaan.
Meistä siis oltaisiin kiinnostuneita, jos meistä tiedettäisiin, ja me ihan itse teemme kaikkemme ettei meistä kukaan mitään tietäisikään.
Lähes mahdotonta on päästä "sisäpiiriin", ennakkoluulot/epäluulot ovat kovassa.
Niin ne ovat uudet kadonneet, siirtyneet muihin puolueisiin tai vallan ulos.
Olemme siis itse syypäitä tilanteeseen. Valitamme ja poraamme, että tarvittaisin nuoria, uutta verta, mutta sitten ei heitä oteta vastaan...ollenkaan!!!

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Hannu Tiainen

En kyllä muista koskaan kirjoittaneeni etteikö kannattajakortteja kannattaisi kerätä? Totta kai puolue pitää saada rekisteriin, mutta kannattaako siitä keräyksestä pitää meteliä onkin jo toinen juttu.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Pasi Tervo

Kyllä Markku puhuu asiaa.
Itse ajattelen korttien keräystä mittarina sitoutumisesta puolueen työhön. Olen kerännyt henkilökohtaisesti toista sataa korttia ja kokemukset olivat hyviä. Keskustelua käytiin ja jopa muutamilta rastin ruutuun kohtaan lähettäkää minulle SKP:n tutustumismateriaalia. Samoin koen toiminnan eri kansalaisjärjestöissä tärkeäksi. Paremmin siellä joukoissa kuulee ja näkee, kuin kotona maleksimalla. Nyt on korkea aika jalkautua kentälle, kuulemaan kansan syviä rivejä. Jotain voi myös aina tarpeen tullen kirjoitella lehtiinkin. Täälläpäin ei vielä sensuuri ole ainakaan pahemmin vaivannut maakuntien lehdissä. Kuntavaalit taas tulee ja asiaa riittää tosin ilman vaalejakin esille tuotavaksi. Siitä pitää hyvää huolta jo pelkästään nykyinen hallitusohjelma. Puhumattakaan paikallisista ongelmista.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Juha Ruokola

Aivan. Kysyntää olisi, jos vaan ihmiset tietäisivät, muttamutta ongelma on vielä puolueessa ja jäsenissä. Jos ei tehdä työtä, ei voi menestyäkään. Perussuomalaisten myötä kun ei suurta muutosta tullutkaan ja taas kansa on yhtä vihaista kuin vaalien alla.
Monissa keskusteluissa on äänestäjät sanoneet, etteivät toista kertaa tue Perussuomalaisia, kun protesti valui hukkaan. Samanlaisia tekstejä saa lukea useiden maakuntalehtien mielipidesivustoilta.

Mielenkiintoinen oli erään henkilön kommentti viimeviikonloppuna, kun juteltiin. Hän sanoi olevan lähinnä kokoomusta ja täysi kapitalisti, mutta arvostaa SKP:tä, koska se on ainoa puolue, joka seisoo sanojensa takana.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: antikommari

Yhtenä ja ehkä ratkaisevana tekijänä näen SKP:n puolueen laihan tuloksen viime vaaleista ja puoluerekisteristä putoamisesta sen menneisyyden. Puolue ei ole selvittänyt välejään vieläkään veljeilystä Neuvostoliiton hirmuiseen diktatuuriin ja varsinkin läheisiin suhteisiin NKP:n kanssa.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Juha Ruokola

Kommunisti tarkoittaa vielä kirosanaa monelle. Näin se aikanaan minullekin opetettiin.
Onhan siitä tullut kaikenlaista kommenttia, mutta sitten kun aletaan keskustelemaan, moni huomaa, että ei ne kommarit pahoja olekaan.
Mikä tahansa puolue herättää jo nimellään kysymyksiä ihmiselle, siksi jutteleminen on tärkeintä.

Viimevaalit meni perseelleen, mutta siellä tiedän tapauksia, jotka sanoivat, ettei ikiä äänestä kommunisteja. Kuitenkin äänestivät, kun tutustuivat paremmin siihen, mitä SKP on nyt.
Staliniin ja P-Koreaan on ensimmäisenä tehtävä pesäero.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Antikommarille:
On totta ettei ilmeisesti ole pesty sitä likapyykkiä Neuvostoliiton hajottamistesta, eikä sen paremmin oman puolueemme hajottamisestakaan.
Mistään hirmuisesta dikatatuurista ei Neuvostoliitossa voi kyllä puhua.
Vai tarkoitatko Stalinin hirmuhallintokautta?
Se todentotta ei ollut sosialismia, ja sen vaikutus näkyi vielä pitkään Stalinin kuoleman jälkeenkin.
Se likapyykki on kyllä pesty, ja SKp sen tuominnut.
Neuvostoelitti Neuvostoliiton hajoamisen aikaan oli varin kauaksi erkaantunut tavallisen Neuvostoihmisen arjesta, ja koko tilanteesta, missä Neuvostoliitossa oltiin.
Vanhoillisuus,kuten näen samat vaaranpaikat nykysin omasa puolueessammekin, on eteenpäinmenon täydellinen este.
Tätä ei vain valitettavasti tunnisteta, saati tunnusteta.
Neuvostoliitossa ennen sen hajoamsita oli kansanäänestys, jossa peräti 86% kansansat oli Neuvostoliiton säilyttämisen puolella.
Gorbatsoville se oli ongelma, jota tulosta pyöritteli aikansa, ja vaikeni koko tuloksesta.
Neuvostokansa vaati muutosta, mutta ei kapitalismia.
Minkään sortin diktatuuria ei Neuvostoliitossa ollut, ei ainakaan siten kuin luulen sinun tarkoittavan.
Asuin siellä vuosina 85-87.
Neuvostoliitossa kohellettiin, se on myönnettävä, poliittinen eliitti eli omaa elämäänsä, heillä oli omat kaupat, ja autot kuljettajineen.
Asunnoista puhumattakaan.
Mutta nuo "edut" olivat ja ovat varsin vaatimattomia verrattuna Suomen poliittisen eliitin etuihin, ja palkkoihin.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Sosialismi on paaaaaaAAAAAaaaljon demokraattisempi yhteiskunta kuin kapitalismi, joka suomessakin vallitsee kovana ja kylmänä.
Miksi?
Siksi, että tuotantotapa sen jo kertoo.
Mikä se tuotantotapa sosialismissa on?
Tuotanto perustuu yhteiskunnalliseen omistukseen.
Tuotetaan ihmisten tarpeisiin.
Voitontavoittelu ei ole se tuotannon tarkoitus, kuten kapitalismissa.
Tässä on jo demokratian keskeinen juuri!!!

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Myyryläinen

Olen samaa mieltä Huhtalan kanssa demokratiasta sosialismin keskeisenä juurena. Sen lisäksi demokratia on myös sosialismin yksi mitta: jos ei ole demokratiaa niin ei sosialismiakaan.

Toisaalta on ymmärrettävä, että meidän nykyinen, vain joitakin hallinnollisia asioita kattava demokratia ei riitä sosialismissa. Siellä sen on katettava koko yhteiskunta tuotantoa ja taloutta myöten.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Myyryläinen

Tuolla ylempänä puhutaan likapyykistä. Olen samaa mieltä, että Stalinin suhteen se on jo pesty ja käsittääkseni opit siitä menneisyydestä myös opittu. Sen sijaan läheisemmässä menneisyydessä eli ajassa jolloin melkein samaa mieltä oleva oli suurempi vihollinen kuin porvari, on vielä perkaamista. Siinä suhteessa sama meno näyttää jatkuvan yhä edelleen kun SKP, KTP ja VAS kinastelevat keskenään.

En väitä, että esimerkiksi VAS:n ja SKP:n pitäisi yhdistyä. Kummallakin puolella olisi kuitenkin hyvä huomata, että nykyisestä piikittelystä ja resurssien tuhlaamisesta ei hyödy kuin molempien yhteiset vastustajat. Kisaa yhteisistä potentiaalisista kannattajista kannattaisi molempien osapuolen käydä n.s. positiivisen kautta eli korostamalla omia hyviä puolia eikä toisen osapuolen huonoja.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Hangoraund kommari

Kyllä Markku on oikeassa tässä asiassa,itse olen nuorena miehenä ollut parisen vuotta Skp:n jäsen,mutta sitten sekoilu vasemmistoliiton perustamisen kanssa ajoi minut vas:n ja vihreiden kautta puolueettomaksi punavihreäksi orvoksi.Aina välillä olen osallistunut Skp:n tilaisuuksiin,tilannut tiekkaria vuosikaudet,mutta jotenkin olen kokenut tulleeni torjutuksi.Tunnen yhden keskuskomitean pitkäaikaisen jäsenen,mutta hän ottaa yhteyttä vain neljän vuoden välein ja pyytää kunnallisvaaliehdokkaaksi.Olen myös eräässä lautakunnassa varajäsenenä.Kukaan ei kerää vapputervehdyksiä,kukaan ei ole kysynyt kannattajakortin allekirjoittamista,kukaan ei pyydä puolueeseen mukaan,vaikka joskus olen melko suoraan asiasta vihjannut,kukaan ei järjestä tässä pienessä lounais-suomalaisessa kaupungissa yhtään Skp:n tilaisuutta ainakaan kymmeneen viime vuoteen.Sitten ihmetellään vaisua kannatusta,vaikka ollaan keskuskomiteassa tehty hyviä päätöksiä.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Juha Ruokola

Hangoraund kommarille.

Ikävää, että tilanne on tällainen. Et varmasti ole ainoa, jolle näin on käynyt. Ainakin saa käsityksen, että sinulla vielä olisi kiinnostusta SKP:tä kohtaan.
Ilmeisesti SKP:llä on varaa menettää innostuneita tovereita.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Matti Aalto

"kukaan ei järjestä tässä pienessä lounais-suomalaisessa kaupungissa yhtään Skp:n tilaisuutta ainakaan kymmeneen viime vuoteen."

Mitäpä jos alkaisit järjestämään itse?

Voit värvätä myös sen keskuskomitean jäsenen mukaan valmisteluihin.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen

Kannattaako kuollutta enää herättää?
Onko jäsenmäärä viime aikoina noussut vai laskenut?
Miten äänimäärät vaaleissa?
Olisiko joku muu yhdistysmuoto parempi?
Kannattaako yrittää jos meno on alamäkeä koko ajan?

Mitä luulet Hangaround paljonko komuseuroihin tulisi porukkaa?
Onko pienessä lounais-suomalaisessa kaupungissa valtuustossa kommunisteja?

Jos Markku sosialismi oli tehokkaampi ja demokraattisempi kuin kapitalismi tai markkinatalous niin miksi se ei pärjää? Sekä Neuvostoliitto että Kiina ovat joutuneet siitä luopumaan talous ja pääosin poliittisessakin elämässään, tosin joku pikku kokeilu vielä pyristelee mutta loppu jo häämöttää.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Katriina Oinas

Hangoround, kannattaa tosiaan ottaa aloite omiin käsiin, jos puoli-innokkaasta keskuskomiteasta ei ole kuin haittaa. Odottamalla ei ainakaan keskuskomiteasta mahda saada asioihin parannusta, luulen ma. Nyt kannattaa tietysti ottaa siihen kk-jäseneen yhteyttä jotta jotakin toimintaa saatte järjestettyä.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Hannu Tiainen

Matti ja Katriina.
Siinä on vain se ongelma, että jos jotain lähdet tekemään omin päin, niin silloin kyllä saat sellaisen ryöpyn niskaan jossa syytetään kollektiivisen sääntöjen rikkomisesta. Jos taas yrität esittää asioita virallisia kanavia pitkin, niin ne hautautuu pään nyökyttelyyn ja asia jää siihen.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Työeläkeläinen

Tuo Hannun oivallus omatoimi harrastuksesta on kertoo juuri sen jota olen monesti aiemminkin yrittänyt tuoda julki. Kommunistisessa yhteiskunnassa ei parane pullikoida johtoa vastaan eikä missään tapauksessa toimia tai edes ajatella sitä julkisesti. On tyydyttävä siihen mitä keskuskomitea milloinkin päättää.

Meillä ei sosialistisena valtiona siitä saa "ryöpyn niskaan" mutta eräässäkin naapurimaassa samasta toimesta sai aikoinaan komennuksen pakkotyöleiriin jolta harva palasi. Ja tämä oli se lievempi mahdollisuus.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Katriina Oinas

Minä olisin vain todella tyytyväinen, jos jostain Muhokselta tai Raahesta tulisi yhteydenotto jossa kerrottaisiin halukkuudesta järjestää tapahtuma ja haukuttaisiin meitä piirikomitean jäseniä laiskoiksi nyhjäkkeiksi. Kyllä silloin pitäis lähteä sinne tutustumaan ja kaveriksi järkkäämään.

Syyteryöpyt oma-aloitteisuudesta kuulostaa minusta täysin tuntemattomilta meidän piirissä ?Eihän kukaan vastusta toiminnan edistämistä, tietysti hyvän tavan mukaista on kertoa muille asiasta ennen lähtöä Muhokselle.

Pikemminkin ehdotusten hautautuminen kuulostaa tutummalta, se vain johtuu siitä ettei resursseja riitä kaikkeen, vaikka toivomukset periaatteessa todellakin pyritään toteuttamaan.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: antikommari

Joko ne puuttuvat nimet on saatu kerättyä, että SKP pääsisi taas puoluerekisteriin seuraavaksi kahdeksaksi vuodeksi ja tilanne palaisi taas takaisin alkuun, eli uusien kannattajakorttien uuteen keräämiseen!?

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

antikommarille: tuli kerättyä, ja palasimme puoluerekisteriin.
Mitä sitten?
8 vuotta menemme näin.
Tarkoitat varmaankin, että taas sitten keräämme 5000 kannattajakorttia?
Keräämme. Mitä sitten?
Etkö haluaisi meitä kommunisteja olevan?
Tai ylipäätään kommareita?
Miksi?
Etkö pidä meistä?
Miksi?
Olemme osa työväenliikettä.
Aina olemme olleet.
Mitä sitten?
Eikö vähäosaisen ja työväen asiaa saisi ajaa?
Muut sitä ei nimittäin tee...
Ei koskaan ole tehneet.
Mitä sitten?
Eikö mielestäsi saisi edes haaveilla tasaisempaa jakoa yhteiskuntaan ja koko maailmaan?
Ai että saa haaveilla ja puhua?
Mutta tekijät ovat puolestaan kortilla!!!
Niitä kun ei kommareiden lisäksi ole olemassakaan!!!
Olemme oikeudenmukaisuuden asialla...me kommarit!
Ei vain juhlapuheissa ja julistuksissa ja vaalien alla vaan ihan myös olemme niin tekemässä...muita kun ei ole!!
Mitäpä siinä on väärää tuossa meidän tarkotusperissä?
Olemme isänmaan asialla. Olimme sitä 1918, olimme 1939-1945 ja olemme sitä edelleen.
Tiedätkö muita...antikommari?
Jos tiedät, kerro ja perustele!!!

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: J. Alexandersson

Kyllä me demokraatit kommunistit yhteiskunnassamme hyväksymme aivan tuosta vaan, demokratia kun on vapauden yhteiskunta eikä epäluulon :)

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, "antikommari" vastatkoon kysymyksiisi itse, mutta älä oijo mutkia suoraksi sanoessasi kaikkien kommasreiden olleen "isänmaan asialla" 1918, 1939-1945, sillä ei se ihan näin mennyt. 1918 ei kaikille ollut lopullinen tavoite ihan selvä 1939 kommaritkin tiesivät, että Stalin yrittää kusettaa ja Jatkosodasta saa jokainen muodostaa mielipiteensä. Minä vain sanon, että sekin oli tarpeellinen sotia, että Suomen itsenäisyys säilyi. Joillain mailla kävi ensin huonommin, kuten myöhempi historia näytti. Onneksi osa vääryyksistä on karjattu parikymmentä vuotta takaperin.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Enpä oijo mutkia, mutta juuri nuo sinunkin esittämäsi teesit luokkasodasta ja toisesta maailmansodasta ovat juuri oikeiston kansalle syöttämää skebaa (paskaa).
Ole hyvä ja luehan vaihteeksi jotain vähemmän oikeston värittämää historiaa.
Luokkasotaan johtaneet syyt ovat varsin toisenlaiset kuin mitä sinulle mitä ilmeisemmin on syötetty, tai mitä olet halunnut lukea.
Luokka sota oli viimekädessä nimenomaan punaisten puolustama suomen itsenäisyys.
Ei valkoisten eli porvariston.
Vaan asiat porvaristo käänsi täydellisesti päälaelleen.
Näistä asioista on kanssasi jo käyty debattia.
Samoin toisen maailmansotaan johtaneet syyt.
Kommunistit mm. pyrkivät paljastamaan sotaporvariston pyrkimykset.
Siksipä porvaristo aivan häikäilemättä pidätti ja tappoi itseasiassa koko -30 luvun (valmistautuen sotaan Saksan rinnalla) juuri ne rauhanvoimat, siksi kymnmeniä tuhansia työväenlikkkeen henkilöitä pidätettiin ja vietiin keskitysleireille, joita kävi Saksalaisetkin ottamassa oppia suomalaitsen oikeiston kovasta kurista ja kurittamisesta.
Suomen varsin kova pelaaminen saksan kanssa oli hyvin tiedossa Neuvostoliiton tiedustelussa, joten siksipä -39 Neuvostoliiton taholta esitettiin rajasiirtoa, tykinkantamasta (noin 30km) kauemmaksi, ja se mistä porvaristo vaikenee täysin on kiusallinen maakompensaatio ,joka oli suomelle varsin edullinen.
Suomen kaksi edustajaa Mannerheim ja Tanner (mukana myös Paasikivi joka vastusti ja tuomitsi näiden kahden herran koheltamisen)ylimielisesti poistuivat neuvotteluista, jotka jo tuolloin olivat puolensa valinneet.
Eikä yhtään ollut helpottanut suomen rajalinnoitustyömaa itärajalla heinäkuussa -39, jota kenraali Haider kävi katsastamassa, kuten strategisesti tärkeätä Rovaniemen valmistuvaa lentokenttää.
Suomi valmistautui sotaan aivan tieten tahtoen, ja Saksan rinnalla, suursuomi kuvat silmissä.
Eikä yhtään parempaa kuvaa saa porvarien toimista 1917-1918.
jatkuu...

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

...Siihen liittyi tsaarin venäjän sortuminen ja suomen porvariston siten menettämä väkivaltkoneisto, suomen työväen enemmistöisen parlamentin hajottaminen ja kuninkaan metsästys Saksasta.
Siinä sinulle suomen porvariston itsensäisyystoiveet.
Siihen liittyy lisäksi porvariston vempulointi sekä venäjällä kerenskin maanalaisen hallituksen kanssa pelaaminen kuin samaan aikaan saksassa tapahtuva samanlainen vempulointi...porvaristo kun ei tehnyt mitään mokomalla itsenäisyydellä, vaan väkivaltakoneistolla joka olisi pitänyt huolen porvariston etujen säilymisestä suomessa.

admin
Offline
Last seen: 2 months 4 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Katriina ja moni muu:
Oulussa ja Jyväskylässä esimerkiksi mennään eteenpäin ja ollaan aloitteellisia.
Näyttä ihan hyvältä.
Eikä kritiikki olekaan kohdistunut teihin.
Ongelma on suuren suuri omalla vaikutualueellani (Pirkanmaa), ja sieltä näkökulmasta esitämme kritiikkä.
Eikä pelkästään täällä vaan kyllä näitä ongelmia on muuallakin suomessa, ja mahdollisesti hieman eri painotuksin.
On avattava keskustelu ongelmista, jotta voidaan päästä eteenpäin.
Se vain tuntuu olevan erityisen vaikeata, koskapa luulen etteivät kyseessä olevat edes näe mitään ongelmia omassa toiminnassaan olevankaan.
Monesti aiheuttaa vain suurta kiihtymistä, eikä silloin voi keskustella eikä asiat etene.

Paikalla olevat käyttäjät

There are currently 0 users online.

Uudet käyttäjät

  • helena-rantasuo
  • soderholmsatu
  • rikutoi
  • antti.sointula
  • makinensanteri04