Ison-Britannian tiedustelu MI5 - MI6 ovat olleet tunnettuja vallankaappausten, subversiivisen toiminnan, sabotaasin, ja terrorismin tukemisessa vuosikymmenien ajan.
James Bondien hyökkäys The Guardian lehden toimitukseen on kai hyvässä muistissa tässä vuosi pari sitten. Datorit ja serverit takavarkoitiin, tai työntekijät pakoitettiin vasararoilla lyömään rikki omat tietokoneensa. The Guardian toimituksella oli runsaasti materiaalia juuri noista yllä mainituista asioista_näin toimii "euroopalainen demokratia"?
Kun MI-6 expertit ovat saaneet haltuunsa MH17 "mustat laatikot", niin ei ole vaikeata arvata mitä on tapahtumassa.
Neues Deutschland uutisia 25/7 2014. Eläkkeellä oleva oleva eversti B.Biedermann joka oli sotakorkeakoulun opettaja ilmatorjuntatekniikassa, ja oli myös komentajatehtävissä DDR:n It-ohjus joukoissa sanoo että: "MH17 olisi räjähtänyt tulipalloksi jo ilmassa, jos It-ohjuksen sirpaleet olisivat osuneet siihen,johtuen suuren kitkalämmön vaikutuksesta". Yksi ainoa sirpale sisältää saman kineettisen energian kuin 40 tonnin tavaravaunu joka liikkuu 60km tunnissa.
Näin siis Neuvosto/Venäläisen ilmatorjuntaohjus tekniikan erikoistuntija. http://www.nyhetsbanken.se
Kyllähän Putinilla selkeästi on samoja elkeitä kuin Hitlerillä ja hänen esikuvallaan Mannerheimilla. Nyt kun on tukka pystyssä seurannut tapahtumia Ukrainassa, niin tulee väistämättä mieleen rinnastus Mannerheim/Putin. Mannerheim ajoi kansallistunteen innoittamana Itä-Karjalan liittämistä Suomen valtakuntaan perusteena suomenheimolaisten saamiseksi Suomen yhteyteen. Nyt samaa tapahtuu Ukrainassa ja Putinilla on venäläisen väestön "suojeleminen" perusteena!
Mentäiskös nyt tuon otsikon mukaiseen aiheesee. Seuraavassa kertomus oikein rikkaasta miehestä. http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288683218512.html
Meillä kaikilla maailman köyhillä on mahdollisuus rikastua, kuten aikoinaan on rikastunut eräs Vennäänmaan Vladimir, ja näinhän se pääsi tapahtumaan.
Neukkulan aikaan Vladimirin ollessa pikku poika hänen mummonsa vei Vladimirin sieni- ja marjametsään ja kertoi näin: " Kun sie oikein paljon kerräät näit sienii ja marjoi ja sitten myyt kolhoosin torilla, niin siusta tulloo oikein rikas mies." Niinpä Vladimir otti mummon neuvoista vaarin ja keräs hirveästi sieniä ja marjoja ja myi torilla ja sai valtaisasti rahaa. Kaikki vapaa aikansakkin hän agenttikoulussakin ollessaan keräili marjat ja sienet Itä-Saksassakin. Kesälomilla hän oli kaalikombinaateissa kitkemis ja sadonkeruu puuhissa saaden hirveästi rahaa. Kun Venäjä sitten vapautui kommunismin orjuudesta, Vladimir heti osti kaikkien firmojen osakkeita ja tuli oikein maailman rikkaimmaksi mieheksi. Näin helppoa se on kun bisneksen taitaa.
Ei kai kukaan epäile, jotta Vladimir olisi rikastunut keinottelulla, vääryydellä ja varastelemisella, eihän.
Jakov, näin patrioottina minä jopa ihmettelen lausuntoasi, että Putin on Mannerheimin "seuraaja/fani", sen Hitlerin kyllä myönnän!
Jakov, mieti sitä, että euroopassa on käyty sata vuotta sotia asiasta, ketkä kuuluvat meidän "heimovereen" (tuhat vuotta vain muuten sitä ennen, kaupunkivaltiot) ja ketä ei missään tapauksessa voi "fanittaa" ja ketkä meidän kaverit ovat rajan "väärällä puolella" myönnän myös sen ajatuksen, joka on tuhonnut miljoonia vain , että minun jumalani on parempi kuin sinun.
Huojentavaa lukea kunnon kommunistien kommentteja ja huomata, että Venäjää tai Putinia ei ihailla ja puolusteta sen takia, että se on joskus ollut kommunistinen.
Järjellistä argumentoivaa keskustelua!
Pahoin pelkään, että Putin toistaa pelottavan tarkasti Hitlerin ensiaskeleita kohti sotaa. Ja luulen, että hän ei voi perääntyä ilman, että hän ja venäläiset menettävät kasvonsa.
PSillanpää: pysyhän housuissasi.
Venäjä ei ole miehittänyt, ei hyökännyt.
USA kyllä.
Jos ei sinulla ole poliittista tietoa ensimmäisestä maailmansodasta eikä toisesta maailmansodasta, miten ihmeessä voisitkaan nähdä mitään kummallista mahdollisesta kolmannestakaan maailmansodata.
Politiikka!!!!
Sota on politiikan jatkamista toisin keinoin.
Näin se on PSillanpää.
!!!
Mitä Ukrainassa oikeata tapahtui, et kerro, tai et tiedä.
Pahimmillaan kerrot kuin papukaija sen, mitä luit valtamedioista (porvariomisteisteisista).
Ukrainassa tapahtui vallankaappaus, kun Janukovitsh ei voinut hyväksyäa kansan painostukesta EU sopimusta.
Janukovitsh syöstiin vallasta, ja vaihdettiin miljardööriin, Poroshenkoon.
Molemmat, Janukovitsh ja Poroshenko ovat EU myönteisiä, mutta Poroshenko ei kuuntele kansaa...siinä ero.
Ukrainassa on sota.
PSillanpää.
Mutta kuka hyökkää minnekin, kuka rahoittaa ketä, ja etenkin kuka tukee ja ketä?
Siitä sinulla PSillanpää ei ole hajuakaan...
Paitsi valtamedia (jonka omistaa suurpääomapiirit).
Objektiivinen tiedonvälitys on hakusesssa.
Rahalla saa, hevosella pääsee.
Pätee tänäänkin.
PSillanpää, oletko tutkinut tiedonvälitystä Suomessa toisen maailmansodan aikaan?
Olet!
Tutkitko vain valtamedian, vai tutkitko kaiken?
30 luvulla vankiloihin pistettiin kymmeniä tuhansia työväenliikkeen edustajia.
Valtamedia ei kertonut rivilläkään näistä.
Ulkomaat sen teki.
Ruotsista alkaen.
Valtamedia päättää tänäänkin mitä kirjoitetaan, ja miten.
PSillanpää....
Raha...se ratkaisee.
Markku Huhtala, miksi melkein kaikki maailman valtiot ovat tuominneet Venäjän toimet Krimillä ja myös itse Itä-Ukrainassa, ei edes Kiina ole fanittanut tapahtumaa? Niin mihin USA on siellä Ukrainassa hyökännyt, en minä kyllä ole kuullut moisesta teosta? Markku, sitä minä en ymmärrä, että sinäkin toistat sitä putinilaista totuutta Ukrainan tapahtumista kuin uraansa juuttunut vanha savikiekko rammarissa. Oletko kuullut niistä venäläisistä "vapaaehtoisista", jotka lomillaan on rientäneet viemään eteenpäin putinilaista demokratiaa aseineen ja panssareineen ja vanhaa entistä Suur-valta Neuvostoliiton ilosanomaa, kuin entiset Bam-radan rakentajat Siberiassa?
Kyllä minulla Markku on tietoa niin I-maailmansodasta ja myös toisesta mutta meidän käsitykset menevät hieman ristiin. Neuvostoliitto ei ilman lännen (USAn) massiivista apua olisi selvinnyt siitä "voittajana"! Mutta Markku, tärkeintä on/oli, ettei meidän suomalaisten tarvinnut kuitenkaan kokea monen muun itä-euroopan kansojen tapaan Balttien lisäksi kommunistin rautasaappaan kantapään alla olemista. Kannattaa muuten lukea vaikka Sofi Oksasen kirjoja ko ajasta, niistä saa pienen kuvan siitä menosta.
Kaikki komu-toverit ja muut kunnon kansalaiset.
Tänä iltana 24.10 klo 19:00 TV 1:llä tulee dokumentti Putinin ja kaikkien kommareiden esi-isä Stalinista. Puuttinilla lienee aikomuksena olla yli-ihminen ja sekoitus Stalinista ja Hitleristä, niin ovat aikeet ja kerskailut.
Anteeksi vain kaikki. Tuo Stalin-dokumentti onkin vasta keskiviikkona 29.10 klo 19:00. Mutta nythän ehtii hankkia eväitä siihen telkun viereen, saattaapi tulla nälkä tuota keskitysleiri juttua katsoessa.
Laitetaan ajastimet nauhoittamaan tämä ohjelma.
On tämä Sillanpää lukenu valtamedioita ahkeraan, suoltaa tuota samaa "potaskaa" kuin kuin papukaija. Hyvä mies ajattelehan välillä omilla aivoillasi ja vintille valot tuntuu että se vähintäänkin hämärä.
"Oppositiojohtaja Nemtsovin tietoihin perustuen"?
Nemtsov on ollut varapääministerinä 1997-98. Nemtsov on yksi "Puolue kansan vapaudelle" johtohenkilöistä.
Se että Ilta-Sanomat esittelee hänet "oppositiojohtajana" on jo sinänsä uskomatonta."Puolue kansan vapaudelle" ei ole yhtään parlamenttiedustajaa.
Nemtsov ei ole muuta kuin NGO/NED/CIA maksama rettelöitsijä, jonka kannatus on suurin ylempään keskiluokkaan kuuluvien twitter kommentoijien keskuudessa.
Putinista voi olla montaa mieltä, mutta hän on varmaankin kaikkien oligarkkien kauhu. Venäjällä ollaan rustaamassa uutta lakia joka kieltää rahojen tallettamisen veroparatiisehin. Sen valvominen voi olla kuitenkin ylivoimainen tehtävä.
Haluan edelleenkin muistuttaa että Venäjä on oikeusvaltio, joka ei teloita kansalaisiaan, eikä anna elinkautisrangaistuksia kuin äärimmäisissä tapauksissa. Nemtsov sai 15 päivää vankeutta 2010 rettelöinnistään, jo tämä riitti USA vetoisen Amnesty Int. julistamaan hänet "mielipidevangiksi"?
USA:ssa on yli 3 miljoonaa vankia, ja liittovaltiossa sovelletaan kuolemanrangaistusta(viimeisen vuoden aikana 43 ihmistä).
Kapitalistinen poliisivaltio USA tuomitsi korpraali Bradley Manning - 35 vuoden vankeuteen siitä, että tämä katsoi velvollisuudekseen kertoa USA:n sotavoimien sotarikoksista antamalla tiedot wikileaks org. levitettäväksi.
En ole kuullut Amnestyn esittävän häntä mielipidevangiksi, jos niin on, tiedon voi korjata.
Muuten hyvä Sillanpää,mutta kyllä NL olisi ilman apuakin selviytynyt natsisaksasta,tosin sota olisi pitkittynyt.Länsihän osti neuvostoarmeijan verellä aikaa itselleen.Saksalaisia kaatui NL:ää vastaan n.6000.000 sotilasta,länttä vastaan 500.000.Tästä lännen avusta on todella mittava määrä tutkimusta,ja tärkein apu oli se,että puna-armeija pääsi pyörille.Raaka-aineet,muona ym.myös lyhensivät sotaa.Kuitenkin esim lännen panssarit olivat täyttä roskaa verrattuna Neuvostoliiton omiin T-34 ja JS-II tankkeihin.On täysin selvää,että länsi olisi ollut todella vaikeuksissa,jos natsien koko sotakoneisto olisi ollut länttä vastassa.Tai edes 30% idän armeijoista olisi siirretty länteen,niin Normandian maihinnousu olisi jäänyt tekemättä.Sodan lopulla Saksalla oli isässä 264 divisioonaa,länttä vastassa 65 divisioonaa (1945).Kyllä lännnen kannnatti tätä apua antaakin,se oli sille itselleen melkeinpä hyödyllisempää kuin saajalleen.Tämän tunnusti aikanaan myös John F Kennedy.
Mauri ja PHj,yritän lyödä kaksi kärpästä kerralla ja siksi vastaan teille molemmille.
Ukrainassa nyt kuitenkin viedettiin vaalit Eduskuntaa koskien ja länteen suuntautuneet puolueet saivat enemmistön, jonka ensiksi Etyjn tarkkailijat ovat hyväksyneet ja jopa Putin lupasi kunnioittaa vaalitulosta! Mitä sanot ensi viikon lopun vaaleista Itä-Ukrainassa, jotka Venäjän Ulkoministeriö haluaa myös hyväksyä? On siinä ristiriitaa kerrakseen.
PHJ. se se kuitenkin oli tärkeää, että Suomi tuli "toiseksi" ja säästyi miehitykseltä monen muun tapaan (tarvitseeko luetella?) Sanoppa phj ihan rehelliseti, olisitko halunnut elää balttien tapaan miehitetyssä maassa? Käsi sydämelle, ennenkuin vastaat!
Mauri, mutta millainen "oikeusvaltio" olikaan Neuvostoliitto, joka teloitti miljoonia asukkaitaa keksityin syyttein, tai vei vei heitä kuolemaan gulakeille vankileirien saaristoon, joista eräs siellä ollut kirjailija kirjoitti!
Tarmo Koskela, tässä on sinulle myös tätä "papukaija potastaa", vastaa jos osaat tai kumoa sanomiseni!
Tawariz Avelinilta sitä tulee Russia-satua minka kerkee. Oikessa "oikeusvaltiossa" voi korruptio rahoilla ostaa ihan oikean poliisitutkinnonkin, liikennepoliisin "paperit" saa 10000 dollarilla. Liikennepoliisi saa nuo sijoituksensa takaisin hyvinkin sukkelaan umuttamalla keksityillä rikkeillä. Oikeusvaltiohan se on semmoinen missä voi ihan ite olla poliisi ja sakoilla rikastua.
Venäjällä ei kuulemma ole kuolemanrangaistusta, kuitenkin tutkintovankeudessa=kuulusteluissa kuolee vuosittain SATOJA epäiltyjä. Itse kurjissa vankilaoloissa kuolee TUHANSIA vuosittain. Siinäpä sitä ihanuutta onpi kerrakseen, vai mitäpä sannoo satusetä Avelin. http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288335570325.html
phj, sanomisesi on samaa pekulanttien puhetta, että miksi Amerikka pudotti atomipommit Japaniin. Amerikka "säästi" satatuhatta amerikkalaista sotilasta laskelmiensa mukaan ja niillä lyhensi Tyynenmeren sotaa. Kuka hyökkäsikään salaa ja yllättäen jouluaamuna sunnuntaina Hawajille amerikkalaisten laivastotukikohtaan? Reilua ja suoraselkäistä, vai mitä?
Muista myös, että Stalin ja Hitler olivat "aseveljiä" hyökätessään vaikka Puolaan ja Neuvostoliiton vallatessa Baltian tai yrittäen sitä samaa Suomea kohtaan. Siinä sitä "ostettiin rauhaa", viattomien maiden kustannuksella ja meidän sotilaiden verellä!
Niin Tarmo Koskela, tämä on vain sitä historiaa, jota meidän kommunistit eivät tunnu ymmärtävän, vaikka sitä toistaisi "papukaijan lailla", mutta sitä en ymmärrä, että meidän kommunistit toistavat papukaijan lailla Moskovan ainutta totuutta, vaikka kommunismi kaatui siellä jo parikymmentä vuotta sitten ja sinne on saatu "Putler" valtaan,
Tawariz phj oletpa melkoisesti tuuliajolla tuon puna-armeijan selviämisestä ilman lännen apua. Ilman tuota Lend Lense apua puna-armeijasi olisi ollut tosi kusessa!
lukaseppas antaumuksella tämä seuraava tiedonpätkä. http://fi.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease
lähes 400000 kuorma-autoa, 7000 moittimaasi tankkia, 4500 miljoonaa kiloa ruokaa, 15000 lentokonetta. Puolet koko NL:n autojen renkaista ja yli puolet uusien rautateiden kiskoista!!!. Nämä noin niinkuin poimittu tuosta apupaketista. Mielestäsi näillä avuilla ei juuri ollut merkitystä, niinkö?
Miehitys on paha asia,olipa sen takana sitten kuka hyvänsä.Karjalassa Edward Gylling alkoi kehittää "suomalaisen" sosialismin mallia.Vaan miten sitten kävikään?Stalinin vainoissa meni koko suomaisten iskuryhmä muista puhumattakaan.Stalin ei hyväksynyt muuta nationalismia kuin venäläisen vaikka itse oli georgialainen.Suomi säästyi miehitykseltä,siitähän päätettiin alustavasti 1943 liittoutuneiden neuvotteluissa.Puola ja Kreikka jaettiin Stalinin ja NL:N kesken periaatteella mulle 20 prossaa sulle 80.Kyynistä puuhaa..
Sillanpäälle: Näyttää siltä,että itse spekuloit.Tästä länsiavusta on tehty tutkimusta vuosikausia,ja ne mitä olen lukenut ovat yleensä läntisten histotioitsijoiden tekemiä.Rooseveltin ja Churchillin keskusteluissa tämä on tullut ilmi moneen kertaan.Muuten Pearl Harbor 7/12 oli odotettavissa,sillä Usa oli kauppasaartanut japanin ja keisarilliselta laivastolta oli öljy loppumassa.Pearl Harborin laivaston komentaja Kimmel ei välittänyt hyökkäysmerkeistä mitään.Muuten sinun mielestäsi usan hyökkäys Irakiin täyttää reiluuden merkit ? Tai usan sekaantuminen Chileen 1973 tai usan tukemat dikatuurit brutaalivaltio Saudi-arabiasta alkaen.Tällekö kumarrat ?? Tämäkö on osoitus länsimaiden arvoista ? Näitä arvoja on kaiketi levitetty orjakaupasta alkaen Etellä-Amerikan kansanmurhiin ja Holokaustista Guantamoon? Näitäkö arvoja Sillanpää puolustaa ??
Se taitaa pojat (Karjalan Priha ja PSillanpää) olla niin jottei kommunismiin sortuneen ole terveellistä alkaa miettimään todellisuutta, se kun saattaisi viedä loputkin siitä mitä yleensä kutsutaan järjeksi.
Tuo usko komujen ylivertaisuuteen sotanäyttämöllä oli Neuvostoliiton jonkinlainen puujalka jolla se pyrki pysymään pystyssä, suuri ja mahtava menneisyys oli jotain vaikka oleminen ei enää niin suurelta ja mahtavalta tuntunutkaan kun joutui leipänsä eteen seisomaan jonoissa päivät pitkät.
Jotta voi olla kommunisti niin siihen pitää uskoa jolloin lähestytään uskontoa jossain mielessä ja uskominenhan ei vaadi mitään konkreettista todistetta vaan pelkän uskon johonkin ylimaalliseen kuten kommunistiseen paratiisiin.
Se vain nyt on surullista, että nykyinen "putinilainen meno" hyvksytään ilman sarvia ja hampaita meidän kommunistien toimesta ja jopa Ruotsissakin sille jotkut hurraavat, koska venäläiset sen tekevät!
phj, ei sitä hyökkäystä ainakaan Jenkit odottaneet sinne Hawajille, kuten sanoin, Japani oli jo vuosisadan alusta miehittänyt Mantsuriaa ja Koreaa käyttänyt korealaisia ja kiinalaisia naisia seksiorjina anteeksi lohtunaisina sotilailleen, miltä tuntuu?
Varmaan/toivottavasti katsoit eilen tulleen dokumentin Stalinista TV1 ja arvioit sen totuuden?
Niin muuten phj, en ole edes arvostellut muiden maiden kapinoita tai niiden oikeudenmukaisuutta, vain Neuvostoliiton ja nyt Venäjän meno huimaa tarpeeksi.
Muuten, jos sinne "helmisatamaan" olisi ollut hyökkäys odotettavissa, niin kyllä siellä olisi varmaan ollut edes jonkinlainen valmius ollut vastata. Toisaalta japanilaiset hyökätessään sinne saivat Jenkit todella II-maailmansotaan mukaan ja siinä samalla pelastamaan Euroopn Hitleriltä ja samalta Stalinilta puolesta Eurooppaa.
Kyllä K.Prihan tilastot pitävät suurinpiirtein paikkansa, paitsi että luin jostain että kuorma-autoja olisi ollut 470 000.
Sen sijaan jenkkien lähettämät M4 Sherman panssarivaunut olivat todella alaarvoisia verrattuna vaikka venäläisten T-34 - Saksalaisesta kalustosta puhumattakaan.
Saksalaiset nimittivät Sherman vaunua esim. "Tommy keittimeksi" tai "Ronssoniksi". Saksalaisten kanuunat olivat ylivoimaisia liittouneiden vastaaviin. Sherman vaunut syttyivät palamaan, tai räjähtivät tuhannen kappaleiksi Saksalaisten 75mm ja 88mm kanuunoiden yhdestä kranaatista. Osumissa yleensä koko miehistö sai surmansa, ja tappiot olivat suuria. Sen sijaan Sherman vaunu oli nopea valmistaa. Kyllä phj on oikeilla jäljillä. Lend-Lease muodosti kai 4% Neuvostoliiton sotatarvike, ja ase/taisteluväline tuotantoon nähden, voi tietysti olla toisenlaisiakin suhdelukuja joten...
phj, ei kannata paljon heitellä kiviä kristallikaupassa! Mitä mieltä olet Unkarista, Prahan kevään kukistamisesta j.n.e? Puolan solidaarisuus-liikkeen kukistamiseen ei enää rahkeet riittäneet vaikka mieli teki!
Näistä Helmisataman tapahtumista on tehty niin monta dokumenttia ja elokuvaa, joten joku niistä kyllä tukee mielipidettäni yllätyshyökkäysestä. Mikään ei tue sinun mielipidettäsi. että se oli odotettavissa.
Tawariz Avelin ei pidä sortua keskustelun sabotointiin, kuten tuossa toisaalla kerrotaan. Mutta tällaisia lukuja on myös tuosta sopimuksesta. Mainitsemasi 4% lienee arvailua.
Sodan loppuvaiheessa puna-armeijan 665 000 toimivasta moottoroidusta ajoneuvosta 427 000 oli amerikkalaista alkuperää. Ilman amerikkalaisia saappaita, vaatteita, ruokaa ja ajoneuvoja puna-armeija olisi jäänyt kauas Berliinistä.
Eräiden laskelmien mukaan lähes 20 % kaikista Neuvostoliiton sotakoneista oli amerikkalaisia tai englantilaisia ja kaikkiaan Lend-lease –materiaali olisi merkinnyt 15 % Neuvostoliiton koko sotamateriaalista.
Sovitaan niin että amerikkalaiset tankit olivat surkeita, niillä oli kaiketi käyttöä siellä missä ei ollut sakemannien tykistöä eikä tankkeja.
Minua harmittaa oikein kovasti.
Neuvostoliitto hajotettiin.
Tosin jo 1991.
Gorbatsov, vääryydellä, ja viekkaudella.
Ja se maksettiin...
Nobel rauhan palkinnolla.
Gorba toimi annettujen rahamäärien ja ilmeisten toimintaohjeiden mukaan.
Koska ei toiminut Neuvostokansan tahdon mukaan...oli helppo toimia kun sekä maa että puolue oli kaaoksessa.
Porvarit olivat olemassa Neuvostoliitossakin, suuri osa oli liittynyt kom.puolueeseen.
Muuten ei olisi päässyt eteenpäinkään...omalla urallaan.
Tuon edelleen julki, kansan enemmistö missä tahansa maassa haluavat: rauhaa, työtä, turvallisuutta, toimeentuloa, terveydenhuoltoa, ruokaa, asuntoa.
Ihmisiä ei kiinnosta järjestelmä, vaan perusasiat jotka toteutuvat.
Kun katseli eilisen illan A-studion Moskova extra ohjelmaa tulin vieläkin vakuuttuneemmaksi tämän keskusteluketjun otsikon oikeellisuudesta. Toki Putin on ruumiiden määrässä vielä "näpertelijä" verrattaessa Hitleriin tai Staliniin, mutta samanlaista henkilökultin luontia ja kansalaisten palvonnan piirteet ovat jo nähtävissä. Henkilöiden haastatteluissa tuli yhtä lukuunottamatta hyvin ilmi putinilaisuuden nousu, lasku ja miten nyt sotatoimilla naapureita kohtaan nyt ollaan aallon harjalla! Myös se tuli hyvin esille, että media on melkein täysin "Putinin näpeissä" ja ne, jotka yrittävät olla toista mieltä ovat tarkan silmällä pidon ja suoranaisen vainon kohteena.
Mitä sanot Mauri Avelin?
Markku Huhtala se ei vieläkään tunnusta, että Neuvostoliitto oli käytännössä konkurssissa ennen Gorbatsovin valtaan tuloa! Hän yritti kääntää laivaa oli jo kääntäminen myöhäistä ja se oli viimeinen pisara kun hän yritti rajoittaa vodkan-juontia ja tuottavan työnteon merkitystä. Tämä "vallankaappaus juntta" Janajevin johdolla oli ensin kumonnut Vodka-kiellon kuten tiedotustilaisuudessakin voitiin hyvin nähdä! Markku, ei yksi puolue voi edustaa koko kansaa, sillä niin monta mielipidettä siellä "kansan syvissä riveissä" on. Katso vaikka Suomea. Siinä puolueeseen kuulumisen syystä Neuvostoliitossa tai vaikkapa DDRssä olet oikeassa, "muuten ei ura urkene".
Jatkan vielä vähän, Putin hyväksyi ja jopa ylisti vanhaa Hitlerin ja Stalinin välistä hyökkäämättömyys-sopimusta ja sen lisäpöytäkirjaa Euroopan etupiirijaosta, jossa maat jaettiin jakajien kesken "sulle mulle periaatteella" kysymättä lainkaan jaon kohteilta! Kumman jakajan ajatusmaailmaa Putin nyt kannattaa? Pitääkö nyt taas meidän pienten valtioiden Venäjän rajanaapureina pelätä uuden uljaan Neuvostoliiton/Venäjän nousua? Aloittamani keskustelun otsikko alkaa yhä enemmän kylmäämään!
Kyllä Sillanpää on liukas vastustaja,etten sanoisi:yhtä liukas,kuin eräs vehje käytön jälkeen. Saattaapi olla,että on ihan tosissaan, tai sitten tekeytyy, paljonhan tuossa on turhaa kuorrutusta, asiahan selviää aikanaan.Näin asian ohjaamiseksi pois tosiasioista se toimii. Kiovan hyökkäys kumppaneineen oman kansan itäistä osaa vastaan on kova juttu, kyllä siinä kansainväliset oikeudet ja sopimukset rapisevat puolin ja toisin. Sopimuksen vastaisesti Länsi ja NATO on aseistanut ja militarisoinut entisiä neuvosto-tasavaltoja, rakentanut NATON ohjus-tukikohtia: näin ei pitänyt sopimuksissa. Koska NATO olijo tyrkyllä Ukrainaan ja Krimille Venäjän tukikohtiin, vaikka vuokrasopimusta on vielä jäljellä lähes 40 vuotta, ehkä ajan kuluttua asia selviää. Jos Amerikka on oikeusvaltio,niin NL:tto oli myös sitä,myös Venäjä on. Realismia asioihin. Kun maapallon rikkauksista taistellaan, totuus on ensimmäinen syrjään joutuva tiedon sarka. Venäjä ja euraasia, tunnetusti maailman rikkain kokonaisuus hyödykkeellisesti, Ukraina on raja-auetta tänään, toisella puolella on mitä omitaa ja puolustaa, toisella halu saada se omistukseensa mitä heillä ei ole, plus ja miinus:mitä siitä syntyy? Se mitä pääasioiden ohella syntyy on vain rekvisiittaa tietämättömien hämäämiseksi Hitleri yritti samaa aikoinaan, silloin oli vastasssa NL:tto, öljyt ja kaasut,nikkelit ja muut kaivannaiset olivat samoja.Nyt on vastassa povarillinen Venäjä, piikkipaikalla Puuttin.
Tuosta toisesta maailmansodasta puheenollen ei Länsi hyvyyttään auttanut NL:toa. Heillä oli oma lehmä ojassa. Hitleri suunniteli sotaa Länttä kohti ja halusi hyökkäämättömyys sopimuksen NL:ton kanssa varmistaakseen selustansa, saatuaan sopimuksen valmiina käteensä, kuulemma kehaisi:nyt minulla on koko maailma perstaskussani. Ainakin Englannille olisi käynyt huonosti. Hitleri muutti mielensä ja hyökkäsi itään, taas sopimuksen vastaisesti. Länsi halusi tappeluttaa saksaa ja NL:toa henkihieveriin ja siksi auttoi materiaalisesti Puna-armeijaa. Lännen oli tarkoitus poimia sitten nämä kypsät hedelmät, molemmat yhdellä iskulla, mutta Puna-kone ei sammunutkaan, vaan lähti kohti Berliiniä marssimaan. Kun Puna-armeija oli lähellä Saksaa ja peli jo käytännössä pelattu,lännelle tuli kiire avata toinen rintama ja tulla saaliin jaolle. Näin se suurinpiirtein käytännössä meni. Suomen herroille tuli kiire irrottautua sodasta, tehtiin rauha.Englannin kanssa Suomi oli vielä pitkään sotatilassa, joko nyt lie rauha tehty.Vanha Masi: olet erehtynyt materiaalissa taidat olla vielä niin nuori,savijaloillahan se NL:ton piti seisoa ja heinän tekoon isäkin sanoi tulevansa,ei tullut,ei- sinne jäi savijalan alle.Masi on sotkenut myöskin uskonnon ja maailman hitorian, setä on hyvin vihainen.Ottakaa nyt usa:n presidentit tähän konnien joukkoon ainakin Vietnamin sodasta lähtien on ne tapattaneet niin paljon ihmisiä. Rauhan-nopellisti Obamakin: hui helvetti,mikä paradoksi.Ymmärrän kyllä Obama olisi tapettu,jos hän ei olisi toteuttanut "tee liikkeen ohjeita"
Reino Heiskanen, melkein otan tuo sinun keskustelun avauksen kohteliaisuutena, mutta sen "liukkauden" ja "vastakappaleen" toiminnan ansiosta syntyy niin kommunisti kuin kokoomuslainen ja sen "toiminnan lopputuloksena" ja ansiosta ihmiskunta elää ja kasvaa. Olen kyllä joskus puolustanut parin kolmen abortin tekemistä, jolloin Eurooppa olisi säästynyt perikadolta viime vuosisadalla!
Eikö nyt kuitenkin sepataristit Venäjän avustuksella vallannut Krimin-niemimaan ja jatkoi agressiota Itä-Ukrainassa kun jo nyt pakolaisena elävä entinen Ukrainan Presidentti ei suostunut allekirjoittamaan valmiiksi neuvoteltua kauppasopimusta EUn kanssa? Korjaa, jos olen muistanut väärin?
Eikö sinua yhtään ihmetytä, mistä se nykyaikainen aseistus on tullut sepataristeille, kun Putin kieltää mitään antaneensa sinne ja "lomalaisillakaan ei ole kuin henkilökohtainen aseistus "lomillaan" Ukrainassa mukana?
Putininista voidaan olla montaa mieltä, mutta mikään Hitler hän ei ole. Vertaus on groteski varmaan.
Totuus on että hänen suosionsa on suuri jatkuvasti.
Kiovassa istuvat kansallissosialistit (natsit) hallituksessa, maassa on lakkautettu vasemmistopuolueet täysin, samoin kaikki Venäjän kieliset tv-asemat ovat hiljentyneet.
Kiovan kaapparihallitus läntisine työnantajineen ovat suunnattoman ärtyneitä niistä raskaista tappioista joita kärsittiin loppukesän taisteluissa Itä-Ukrainan federalisteja vastaan.
Ei auttanut Nato upseerien ja heidän tiedustelunsa apukaan fasisteja. Federalistit käyttivät Hannibalin sotaktiikkaa menestyksellä, ja murskasivat Kiovan joukot, vähintään 10 USA:n sotilasneuvonantajaa sai surmansa taisteluissa.
Mauri Avelin, Ukrainassa nyt vain sattuu olemaan Hallitus, jonka vaaleilla valittu Parlamentti on hyväksynyt ja asettanut hallitusvastuuseen. Sinulla on tietysti oikeus arvostella, mutta nimittäminen heitä "natseiksi" on kyllä loukkaavaa. En huomannut yhtään "natsipuolueen" jäsentä kun silmäilin jäsenten listaa! Saako sinuakin kutsua "äärikommunistiksi" tai vain kommunistiksi? Kyllä se minäkin mieleni pahoittaisin jos kannattamani Moskovamielinen Presidentti joutuu lähtemään maanpakoon kun kansa buuasi hänet ulos!
Noin yleisesti ottaen Krimin tilanne meni sopuisasti, kuoliko edes ketään luonnollista kuolemaakaan sinä aikana. Krimikin lienee lähes yhtä vanha, kuin Soornaja Moore(Musta- meri), jollekin se on aina kuulunut, Turkillekin ja siellä on ollut monia kansallisuuksia. Slaavit ja Venäläiset lienevät isännöineen aluetta pisimpään viimeisten satojen vuosien aikana.v1954 Ukrainalais syhtyinen Nikita Rutshev jonkun kostean illan päätteeksi teki lahjoituksen Ukrainalaiselle kolleekalle ja lupasi Krimin, ilman NKP:n muiden päättäjien lupaa. Venäjällä on siellä sotilaallista toimintaa ja tukikohtia, nyt oli Länsi ja rauhanjärjestö NATO tunkeutumassa Venäjän tukikohtiin.Ken hallitsee Krimiä, hallitsee Mustaa merta. Mitä Itä-Ukrainan aseistukseen tulee NL:lla oli valtavat ase varastot Itä-Ukrainassa ja niitä on ollut siellä edelleenkin Ukrainallakin, niillä ne pojat sohii. On tietenkin jokin viikonloppu taistelia voinut kuljettaa omaakin haupitsia. On sinne tuotu aseita amerikastakin sun muuta rekvisiittaa. Nyt ei enää yhteispeli onnista on liikaa ruumiita,tuhoja ja katkeruutta, nyt leveä raja ja panssari aita heimojen välille sadaksi vuodeksi.
Reino Heiskanen, mikä olet oikein miehiään? rehellinen kommunisti, tai vain trolli, joka jonkun maksamana kirjoittaa mitä sylki ulos tuo?
Jos nyt kerrataan ihan lähihistoriaa takaisin: Ukraina itsenäistyi Neuvostoliiton konkurssin myötä ja Krimillä oleva ja se entinen Neuvostoliiton laivastotukikohta sai 40 vuoden vuokra-ajan vastineeksi kun Ukrainassa olevat neuvosto-ohjukset (ydin) rahdataan Venäjälle. Reilua vai mitä? onko sinulla tietoa jostain "kosteista saunailloista"? Eihän Krim ole edes koskaan kuulunut Neuvostoliitolle historian pyörteissä.
Janukovits oli korruptoitunut, mutta hänet valittiin oikeasti vaaleilla, joita tavallisesti demokratiaa ylistävät länsimaat myös pitivät esimerkillisenä näytteenä tällaisesta.
Sen sijaan Poroshsenko, ja hänen fasistiset hantlangarinsa ovat tulleet valtaan kaappauksen avulla jota tuettiin EU:n ja USA:n toimesta. Mitä tähän sanoisi? Että "ajat muuttuvat"_ kaiketi.
Väitit ettei Ukrainan hallituksessa istu natseja?
Arsenij Jatsenjyik, nyk. pääministeri (myös finassiministeri 2005)on sanonut Itä-Ukrainan väestöä "aliihmisiksi" eräässä puheessaan aikaisemmin.
Hän on yksi Kiovan uuden/vanhan oligargian edustaja.
Eniten Kiovan vallanpitäjiä ärsyttää se sotilaallinen tappio jonka he kärsivät syyskesällä federalisteja vastaan.
Ei auttanut ulkomaalaisilla natseilla (mm. ruotsalaisilla)miehitettyjen Azov ja Aidar pataljoonien apu,(käyttävät muuten avoimia natsi/SS tunnuksia) sen enempää kuin Naton tiedustelun pölhökustaiden insatsitkaan.
Nykyiset tapahtumat Donetskin alueella kuitenkin kertovat että Kiova, läntisine työnantajineen aikoo jatkaa sotaa. Samaan aikaan jatkuu kiihkeä Venäjän ja Putinin demonisointi.
Mauri Avelin, kun tuolla ylempänä korostat Venäjän olevan "oikeusvaltio" joka ei teloita kansalaisiaan verraten USAhan, niin täytyy muistaa ja muistuttaa, että Neuvostoliitto teloitti keksityin syin kansalaisiaan ja lähetti työkeireille hitaasti kuolemaan sellaisen määrän, että USA saa teloittaa satoja vuosia vakavista rikoksista tuomittuja kansalaisia saamatta Neuvostoliittoa kiinni!
Et muistanut myöskään, että esim. Kiinassa ja Pohjois-Koreassakin on kuolemanrangaistus käytössä hyvin hatarin perustein!
Että tasapuolisuutta.
Ihmeen rauhallisesti tuo Putin otti lännen johtajien typerän agression, ja perusteettomat syytökset G 20 maiden kokouksessa. Obaman suora syytös Venäjää vastaan MH- 17 lennon alasampumisesta oli törkeydessään omaa luokkaansa.
Mielestäni Putin näytti että hän on valtiomies kun ei mennyt mukaan Obaman, ja hänen lakeijoidensa tarjoilemaan destruktiivisuuteen.
Agressio, perusteeton syyttely! Mitä muuta voi odottaa lännen sotakoalitiolta?
Tässäpä sitä taas pravdaa teille Puuttinin ihailijoille. Hitstahan (=Hitler Stalin) se tämmöinen olio on. Ryöstetyllä Krimillä ja koko Venäjällä toisinajattelijoilla täydet ihmisoikeudet, niinhän Heiskanen, Avelin ym "toisinajattelijat". http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/2014111718844277_uk.shtml
Mauri Avelin, nyt sait perjantaina kaipaamia sateliittikuvia NH-17 koneen alas ampumisesta. Kuvat julkaissut venäläinen kanava Pervij Kanal kertoo niiden olevan läntisen sateliitin ottamia ja jonkun vuotajan antaneen ne Venäjälle! Mitäs sanot?
Vahinko vain, että ne paljastuivat tänään tiistaina Foto shopatuiksi! Niin se on kiero tämä läntinen maailma, että totuuteen pyrkivät venäläisetkin kanavat menevät välillä helppoon.
Meillä kommunisteilla on luontumus olla heikomman puolella, oikeudellisestikin ja tässä tapauksessa Itäsen Ukrainan kansa + venäläiset ovat sorretu-osapuoli, vaikka siinäkin on kapitalismin järjestelmästä kysymys, kuitenkin se on inhimillisempi, koska se on 20vuotta jäljessä ultra kapitalismista ja seisoo omilla jaloillaan vankasti omalla maaperällään. Perinteiset itäisen Ukrainan maakunta rajat tunnustaen ja pyssymiehet pois jajalta, ei ole mitään sotilaallista ongelmaa, mutta "ultra" sarhaa, kas kuitenkin siellä idempänä on ne öljy ja kaasu, vahat himon kohteet. On suuri onni maailmalle, että Putin on Venäjän johdossa, jos siellä olisi vaikkapa Sirinofski,niin; mitä sitten. Mahdollisesti Länsi ja Nato saisi sen mitä ajaa takaa, konjunktuurien korjaamiseksi. Varjele meitä siitä!
Aamulehdessä oli mielipidekirjoitus ja ihmettely asiasta, että kuinka meidän kommunistit ovat yhteisrintamassa puolustamassa Putinin ja hänen käskyläisten toimia Krimillä ja Itä-Ukrainassa. Sitä minäkin suuresti ihmettelen!
Meillä kommunisteilla on kokemusta ja harkinta hallussa, tuemme aina parempaa porvaria. Emme uso, että Krimillä olisi veretön vallan vaihto tapahtunut NATO:n ja lännen toimesta. Itä Ukrainastakaan ei ole lähdetty rajojen yli länteen sohimaan: toisinpäin kyllä, on vain häsitty pyssymiehiä ja suoranaisia tappajia ja raiskaajia vähän loitommalle nenänsä alta, siitä huolimatta viaton verikin on vuotanut. Muutoin jenkkien vara-presidentti ystävyys ja työ vierailullaan Kiovassa lupasi panssaroituja sotilas ja kuljetus ajoneuvoja, (ilman ammuksia) Ukrainalle, tietenkin pientä korvausta vastaan. Ilmeisest seuraava vierailia lupaa toimittaa sitten ammukset.
Mauri onkin varmaan jo kuullut Lavrovin huomautuksen Kerrylle Putinin ihmetellessä Obaman syytöksiä, jolloin John Kerry vastasi Lavroviolle "Don't pay attention at him!" Mitä USA:ssa on tapahtumassa, jos ulkoministeri antaa tällaisia lausuntoja oman maansa presidentistä!
Markku Huhtala, ei se sinun vatine Aamulehdessä mitään selitä, vaan antaa vielä enemmän ihmettelyn aihetta alkuperäiseen kysymykseeni!
Media on mediaa, mutta mitä sanot venäläisten joukkojen olosta Krimillä ja Itäisessä Ukrainassa? Onko vai ei?
Markku Huhtala, se mitä vastasit Pentti Sillanpään kirjoitukseen Aamulehdessä, on sitä samaa "liturgiaa" mitä meidän kommunistit ja heidän mieliset tekevät puolustaessaan Putinin politiikkaa Krimillä ja Itä-Ukrainassa! Uskotko itsekään ettei venäläisiä joukkoja ja aseita ollut mukana em. väkivaltaisuuksissa?
Tuntuu uskomattomalta, että meidän kommunistit puolustavat Putinin ja hänen kannattajien toimia. Marie le Pennin äärioikeitolainen puolue myötää saaneensa rahoitusta Venäjältä, kun Ranska ja Usan pankit antoivat pakit! Samat rahahanat ovat myös rahoittaneet Kreikan äärioikeistoa j.n.e, jos lehtien kirjoituksiin Suomessa on uskomista. Miksi meidän kommunistit tukevat jopa "natsi-puolueiksi" luettavia tahoja? Jossain mättää ja yhä enemmän Markku Huhtala ja vaikka Mauri Avelin!
Mitä "vääriä tietoja" korjaattekaan kirjoituksissanne?
PSillanpää vyöryttää meille kommunisteille sellaisia asioita, jotka ovat suurta porvarillista maailman politiikkaa. Kun venäläiset rahoittajat jakavat avustuksia eri puolille; se ei ole meidän kontrollissa. Mutta ajattelemme loogisesti, niin: Venäjällä on aina jokin johtaja olemassa, nyt se on Putin, mutta jos se ei olisi Putin, niin olikko se ehkä Sirinovski tai jokin muu? Mitäs tällaiseta pohtii PSillanpää.
Me kommunistit olemme antaneet tunnustuksen Suomessa kokoomukselaiselle Paasikivelle. Hänen rauhanomaiselle ulkopolitiikalleen. Eljas Erkko oli sodan lietsoja ja suuri-Suomi hourailija. Paasikivikin tuomitsi talvisodan erkon sodaksi
Tuossa kun nyt on katsellut mediasta "Putinin puhetta Kansakunnalle", niin tämän keskustelun otsikko alkaa tuntua vielä todellisemmalta ja puistattavammalta kuin silloin kun sen kirjoitin! puheet Jerusalemin Temmpelivuoresta ja sen omistajista ja Hitlerin puheet "Tuhatvuotisesta Kolmannesta Valtakunnasta" alkavat asettamaan samaan kaavaan Putinin kuin puhe "ikuisesta Venäjän omistusoikeudesta Krimin niemimaahan"!
Jo sisääntulo pitämään puhetta oli samanlaista kuin Hitlerin/lakeijoiden järjestämät spektaakelit puhetilaisuuksiin.
Odotan mielenkiinnolla meidän kommunistien kommentteja korjaamaan minunkin "vääriä" kirjoituksia.
Putinin väittäminen "uudeksi Hitleriksi", on Suomen äärioikeiston viimeisin törkeys.
Venäjän kommunistipuoluetta ei nyt voida syyttää mistään, koska se on oppositiossa, tästä syystä Putin! Tämä alituinen Putin!
Putin ei ole mikään sirkuspelle, vaan hän on presidentti, vaaleilla valittu, ja suosittu johtaja verraten vaikka läntisiin kolleegoihinsa.
Putinin vertaaminen Hitleriin on tahallista äärioikeiston vääristelyä.
Venäjän hallitus ei ole sosialistinen, mutta se on joka tapauksessa vahvasti anti-fasistinen.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Ison-Britannian tiedustelu MI5 - MI6 ovat olleet tunnettuja vallankaappausten, subversiivisen toiminnan, sabotaasin, ja terrorismin tukemisessa vuosikymmenien ajan.
James Bondien hyökkäys The Guardian lehden toimitukseen on kai hyvässä muistissa tässä vuosi pari sitten. Datorit ja serverit takavarkoitiin, tai työntekijät pakoitettiin vasararoilla lyömään rikki omat tietokoneensa. The Guardian toimituksella oli runsaasti materiaalia juuri noista yllä mainituista asioista_näin toimii "euroopalainen demokratia"?
Kun MI-6 expertit ovat saaneet haltuunsa MH17 "mustat laatikot", niin ei ole vaikeata arvata mitä on tapahtumassa.
Neues Deutschland uutisia 25/7 2014. Eläkkeellä oleva oleva eversti B.Biedermann joka oli sotakorkeakoulun opettaja ilmatorjuntatekniikassa, ja oli myös komentajatehtävissä DDR:n It-ohjus joukoissa sanoo että: "MH17 olisi räjähtänyt tulipalloksi jo ilmassa, jos It-ohjuksen sirpaleet olisivat osuneet siihen,johtuen suuren kitkalämmön vaikutuksesta". Yksi ainoa sirpale sisältää saman kineettisen energian kuin 40 tonnin tavaravaunu joka liikkuu 60km tunnissa.
Näin siis Neuvosto/Venäläisen ilmatorjuntaohjus tekniikan erikoistuntija. http://www.nyhetsbanken.se
Alkuperäinen kirjoittaja: Jakov
Kyllähän Putinilla selkeästi on samoja elkeitä kuin Hitlerillä ja hänen esikuvallaan Mannerheimilla. Nyt kun on tukka pystyssä seurannut tapahtumia Ukrainassa, niin tulee väistämättä mieleen rinnastus Mannerheim/Putin. Mannerheim ajoi kansallistunteen innoittamana Itä-Karjalan liittämistä Suomen valtakuntaan perusteena suomenheimolaisten saamiseksi Suomen yhteyteen. Nyt samaa tapahtuu Ukrainassa ja Putinilla on venäläisen väestön "suojeleminen" perusteena!
Ylipäällikön (Mannerheim) päiväkäsky 23.helmikuuta 1918...
http://heninen.net/miekka/p-1918_f.htm
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Mentäiskös nyt tuon otsikon mukaiseen aiheesee. Seuraavassa kertomus oikein rikkaasta miehestä.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288683218512.html
Meillä kaikilla maailman köyhillä on mahdollisuus rikastua, kuten aikoinaan on rikastunut eräs Vennäänmaan Vladimir, ja näinhän se pääsi tapahtumaan.
Neukkulan aikaan Vladimirin ollessa pikku poika hänen mummonsa vei Vladimirin sieni- ja marjametsään ja kertoi näin: " Kun sie oikein paljon kerräät näit sienii ja marjoi ja sitten myyt kolhoosin torilla, niin siusta tulloo oikein rikas mies." Niinpä Vladimir otti mummon neuvoista vaarin ja keräs hirveästi sieniä ja marjoja ja myi torilla ja sai valtaisasti rahaa. Kaikki vapaa aikansakkin hän agenttikoulussakin ollessaan keräili marjat ja sienet Itä-Saksassakin. Kesälomilla hän oli kaalikombinaateissa kitkemis ja sadonkeruu puuhissa saaden hirveästi rahaa. Kun Venäjä sitten vapautui kommunismin orjuudesta, Vladimir heti osti kaikkien firmojen osakkeita ja tuli oikein maailman rikkaimmaksi mieheksi. Näin helppoa se on kun bisneksen taitaa.
Ei kai kukaan epäile, jotta Vladimir olisi rikastunut keinottelulla, vääryydellä ja varastelemisella, eihän.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Jakov, näin patrioottina minä jopa ihmettelen lausuntoasi, että Putin on Mannerheimin "seuraaja/fani", sen Hitlerin kyllä myönnän!
Jakov, mieti sitä, että euroopassa on käyty sata vuotta sotia asiasta, ketkä kuuluvat meidän "heimovereen" (tuhat vuotta vain muuten sitä ennen, kaupunkivaltiot) ja ketä ei missään tapauksessa voi "fanittaa" ja ketkä meidän kaverit ovat rajan "väärällä puolella" myönnän myös sen ajatuksen, joka on tuhonnut miljoonia vain , että minun jumalani on parempi kuin sinun.
Alkuperäinen kirjoittaja: H.Ikonen
Huojentavaa lukea kunnon kommunistien kommentteja ja huomata, että Venäjää tai Putinia ei ihailla ja puolusteta sen takia, että se on joskus ollut kommunistinen.
Järjellistä argumentoivaa keskustelua!
Pahoin pelkään, että Putin toistaa pelottavan tarkasti Hitlerin ensiaskeleita kohti sotaa. Ja luulen, että hän ei voi perääntyä ilman, että hän ja venäläiset menettävät kasvonsa.
Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala
PSillanpää: pysyhän housuissasi.
Venäjä ei ole miehittänyt, ei hyökännyt.
USA kyllä.
Jos ei sinulla ole poliittista tietoa ensimmäisestä maailmansodasta eikä toisesta maailmansodasta, miten ihmeessä voisitkaan nähdä mitään kummallista mahdollisesta kolmannestakaan maailmansodata.
Politiikka!!!!
Sota on politiikan jatkamista toisin keinoin.
Näin se on PSillanpää.
!!!
Mitä Ukrainassa oikeata tapahtui, et kerro, tai et tiedä.
Pahimmillaan kerrot kuin papukaija sen, mitä luit valtamedioista (porvariomisteisteisista).
Ukrainassa tapahtui vallankaappaus, kun Janukovitsh ei voinut hyväksyäa kansan painostukesta EU sopimusta.
Janukovitsh syöstiin vallasta, ja vaihdettiin miljardööriin, Poroshenkoon.
Molemmat, Janukovitsh ja Poroshenko ovat EU myönteisiä, mutta Poroshenko ei kuuntele kansaa...siinä ero.
Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala
Ukrainassa on sota.
PSillanpää.
Mutta kuka hyökkää minnekin, kuka rahoittaa ketä, ja etenkin kuka tukee ja ketä?
Siitä sinulla PSillanpää ei ole hajuakaan...
Paitsi valtamedia (jonka omistaa suurpääomapiirit).
Objektiivinen tiedonvälitys on hakusesssa.
Rahalla saa, hevosella pääsee.
Pätee tänäänkin.
PSillanpää, oletko tutkinut tiedonvälitystä Suomessa toisen maailmansodan aikaan?
Olet!
Tutkitko vain valtamedian, vai tutkitko kaiken?
30 luvulla vankiloihin pistettiin kymmeniä tuhansia työväenliikkeen edustajia.
Valtamedia ei kertonut rivilläkään näistä.
Ulkomaat sen teki.
Ruotsista alkaen.
Valtamedia päättää tänäänkin mitä kirjoitetaan, ja miten.
PSillanpää....
Raha...se ratkaisee.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Markku Huhtala, miksi melkein kaikki maailman valtiot ovat tuominneet Venäjän toimet Krimillä ja myös itse Itä-Ukrainassa, ei edes Kiina ole fanittanut tapahtumaa? Niin mihin USA on siellä Ukrainassa hyökännyt, en minä kyllä ole kuullut moisesta teosta? Markku, sitä minä en ymmärrä, että sinäkin toistat sitä putinilaista totuutta Ukrainan tapahtumista kuin uraansa juuttunut vanha savikiekko rammarissa. Oletko kuullut niistä venäläisistä "vapaaehtoisista", jotka lomillaan on rientäneet viemään eteenpäin putinilaista demokratiaa aseineen ja panssareineen ja vanhaa entistä Suur-valta Neuvostoliiton ilosanomaa, kuin entiset Bam-radan rakentajat Siberiassa?
Kyllä minulla Markku on tietoa niin I-maailmansodasta ja myös toisesta mutta meidän käsitykset menevät hieman ristiin. Neuvostoliitto ei ilman lännen (USAn) massiivista apua olisi selvinnyt siitä "voittajana"! Mutta Markku, tärkeintä on/oli, ettei meidän suomalaisten tarvinnut kuitenkaan kokea monen muun itä-euroopan kansojen tapaan Balttien lisäksi kommunistin rautasaappaan kantapään alla olemista. Kannattaa muuten lukea vaikka Sofi Oksasen kirjoja ko ajasta, niistä saa pienen kuvan siitä menosta.
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Kaikki komu-toverit ja muut kunnon kansalaiset.
Tänä iltana 24.10 klo 19:00 TV 1:llä tulee dokumentti Putinin ja kaikkien kommareiden esi-isä Stalinista. Puuttinilla lienee aikomuksena olla yli-ihminen ja sekoitus Stalinista ja Hitleristä, niin ovat aikeet ja kerskailut.
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Anteeksi vain kaikki. Tuo Stalin-dokumentti onkin vasta keskiviikkona 29.10 klo 19:00. Mutta nythän ehtii hankkia eväitä siihen telkun viereen, saattaapi tulla nälkä tuota keskitysleiri juttua katsoessa.
Laitetaan ajastimet nauhoittamaan tämä ohjelma.
Alkuperäinen kirjoittaja: Tarmo Koskela
On tämä Sillanpää lukenu valtamedioita ahkeraan, suoltaa tuota samaa "potaskaa" kuin kuin papukaija. Hyvä mies ajattelehan välillä omilla aivoillasi ja vintille valot tuntuu että se vähintäänkin hämärä.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
"Oppositiojohtaja Nemtsovin tietoihin perustuen"?
Nemtsov on ollut varapääministerinä 1997-98. Nemtsov on yksi "Puolue kansan vapaudelle" johtohenkilöistä.
Se että Ilta-Sanomat esittelee hänet "oppositiojohtajana" on jo sinänsä uskomatonta."Puolue kansan vapaudelle" ei ole yhtään parlamenttiedustajaa.
Nemtsov ei ole muuta kuin NGO/NED/CIA maksama rettelöitsijä, jonka kannatus on suurin ylempään keskiluokkaan kuuluvien twitter kommentoijien keskuudessa.
Putinista voi olla montaa mieltä, mutta hän on varmaankin kaikkien oligarkkien kauhu. Venäjällä ollaan rustaamassa uutta lakia joka kieltää rahojen tallettamisen veroparatiisehin. Sen valvominen voi olla kuitenkin ylivoimainen tehtävä.
Haluan edelleenkin muistuttaa että Venäjä on oikeusvaltio, joka ei teloita kansalaisiaan, eikä anna elinkautisrangaistuksia kuin äärimmäisissä tapauksissa. Nemtsov sai 15 päivää vankeutta 2010 rettelöinnistään, jo tämä riitti USA vetoisen Amnesty Int. julistamaan hänet "mielipidevangiksi"?
USA:ssa on yli 3 miljoonaa vankia, ja liittovaltiossa sovelletaan kuolemanrangaistusta(viimeisen vuoden aikana 43 ihmistä).
Kapitalistinen poliisivaltio USA tuomitsi korpraali Bradley Manning - 35 vuoden vankeuteen siitä, että tämä katsoi velvollisuudekseen kertoa USA:n sotavoimien sotarikoksista antamalla tiedot wikileaks org. levitettäväksi.
En ole kuullut Amnestyn esittävän häntä mielipidevangiksi, jos niin on, tiedon voi korjata.
Alkuperäinen kirjoittaja: phj
Muuten hyvä Sillanpää,mutta kyllä NL olisi ilman apuakin selviytynyt natsisaksasta,tosin sota olisi pitkittynyt.Länsihän osti neuvostoarmeijan verellä aikaa itselleen.Saksalaisia kaatui NL:ää vastaan n.6000.000 sotilasta,länttä vastaan 500.000.Tästä lännen avusta on todella mittava määrä tutkimusta,ja tärkein apu oli se,että puna-armeija pääsi pyörille.Raaka-aineet,muona ym.myös lyhensivät sotaa.Kuitenkin esim lännen panssarit olivat täyttä roskaa verrattuna Neuvostoliiton omiin T-34 ja JS-II tankkeihin.On täysin selvää,että länsi olisi ollut todella vaikeuksissa,jos natsien koko sotakoneisto olisi ollut länttä vastassa.Tai edes 30% idän armeijoista olisi siirretty länteen,niin Normandian maihinnousu olisi jäänyt tekemättä.Sodan lopulla Saksalla oli isässä 264 divisioonaa,länttä vastassa 65 divisioonaa (1945).Kyllä lännnen kannnatti tätä apua antaakin,se oli sille itselleen melkeinpä hyödyllisempää kuin saajalleen.Tämän tunnusti aikanaan myös John F Kennedy.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Mauri ja PHj,yritän lyödä kaksi kärpästä kerralla ja siksi vastaan teille molemmille.
Ukrainassa nyt kuitenkin viedettiin vaalit Eduskuntaa koskien ja länteen suuntautuneet puolueet saivat enemmistön, jonka ensiksi Etyjn tarkkailijat ovat hyväksyneet ja jopa Putin lupasi kunnioittaa vaalitulosta! Mitä sanot ensi viikon lopun vaaleista Itä-Ukrainassa, jotka Venäjän Ulkoministeriö haluaa myös hyväksyä? On siinä ristiriitaa kerrakseen.
PHJ. se se kuitenkin oli tärkeää, että Suomi tuli "toiseksi" ja säästyi miehitykseltä monen muun tapaan (tarvitseeko luetella?) Sanoppa phj ihan rehelliseti, olisitko halunnut elää balttien tapaan miehitetyssä maassa? Käsi sydämelle, ennenkuin vastaat!
Mauri, mutta millainen "oikeusvaltio" olikaan Neuvostoliitto, joka teloitti miljoonia asukkaitaa keksityin syyttein, tai vei vei heitä kuolemaan gulakeille vankileirien saaristoon, joista eräs siellä ollut kirjailija kirjoitti!
Tarmo Koskela, tässä on sinulle myös tätä "papukaija potastaa", vastaa jos osaat tai kumoa sanomiseni!
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Tawariz Avelinilta sitä tulee Russia-satua minka kerkee. Oikessa "oikeusvaltiossa" voi korruptio rahoilla ostaa ihan oikean poliisitutkinnonkin, liikennepoliisin "paperit" saa 10000 dollarilla. Liikennepoliisi saa nuo sijoituksensa takaisin hyvinkin sukkelaan umuttamalla keksityillä rikkeillä. Oikeusvaltiohan se on semmoinen missä voi ihan ite olla poliisi ja sakoilla rikastua.
Venäjällä ei kuulemma ole kuolemanrangaistusta, kuitenkin tutkintovankeudessa=kuulusteluissa kuolee vuosittain SATOJA epäiltyjä. Itse kurjissa vankilaoloissa kuolee TUHANSIA vuosittain. Siinäpä sitä ihanuutta onpi kerrakseen, vai mitäpä sannoo satusetä Avelin.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288335570325.html
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
phj, sanomisesi on samaa pekulanttien puhetta, että miksi Amerikka pudotti atomipommit Japaniin. Amerikka "säästi" satatuhatta amerikkalaista sotilasta laskelmiensa mukaan ja niillä lyhensi Tyynenmeren sotaa. Kuka hyökkäsikään salaa ja yllättäen jouluaamuna sunnuntaina Hawajille amerikkalaisten laivastotukikohtaan? Reilua ja suoraselkäistä, vai mitä?
Muista myös, että Stalin ja Hitler olivat "aseveljiä" hyökätessään vaikka Puolaan ja Neuvostoliiton vallatessa Baltian tai yrittäen sitä samaa Suomea kohtaan. Siinä sitä "ostettiin rauhaa", viattomien maiden kustannuksella ja meidän sotilaiden verellä!
Niin Tarmo Koskela, tämä on vain sitä historiaa, jota meidän kommunistit eivät tunnu ymmärtävän, vaikka sitä toistaisi "papukaijan lailla", mutta sitä en ymmärrä, että meidän kommunistit toistavat papukaijan lailla Moskovan ainutta totuutta, vaikka kommunismi kaatui siellä jo parikymmentä vuotta sitten ja sinne on saatu "Putler" valtaan,
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Tawariz phj oletpa melkoisesti tuuliajolla tuon puna-armeijan selviämisestä ilman lännen apua. Ilman tuota Lend Lense apua puna-armeijasi olisi ollut tosi kusessa!
lukaseppas antaumuksella tämä seuraava tiedonpätkä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Lend-Lease
lähes 400000 kuorma-autoa, 7000 moittimaasi tankkia, 4500 miljoonaa kiloa ruokaa, 15000 lentokonetta. Puolet koko NL:n autojen renkaista ja yli puolet uusien rautateiden kiskoista!!!. Nämä noin niinkuin poimittu tuosta apupaketista. Mielestäsi näillä avuilla ei juuri ollut merkitystä, niinkö?
Alkuperäinen kirjoittaja: phj
Miehitys on paha asia,olipa sen takana sitten kuka hyvänsä.Karjalassa Edward Gylling alkoi kehittää "suomalaisen" sosialismin mallia.Vaan miten sitten kävikään?Stalinin vainoissa meni koko suomaisten iskuryhmä muista puhumattakaan.Stalin ei hyväksynyt muuta nationalismia kuin venäläisen vaikka itse oli georgialainen.Suomi säästyi miehitykseltä,siitähän päätettiin alustavasti 1943 liittoutuneiden neuvotteluissa.Puola ja Kreikka jaettiin Stalinin ja NL:N kesken periaatteella mulle 20 prossaa sulle 80.Kyynistä puuhaa..
Alkuperäinen kirjoittaja: phj
Sillanpäälle: Näyttää siltä,että itse spekuloit.Tästä länsiavusta on tehty tutkimusta vuosikausia,ja ne mitä olen lukenut ovat yleensä läntisten histotioitsijoiden tekemiä.Rooseveltin ja Churchillin keskusteluissa tämä on tullut ilmi moneen kertaan.Muuten Pearl Harbor 7/12 oli odotettavissa,sillä Usa oli kauppasaartanut japanin ja keisarilliselta laivastolta oli öljy loppumassa.Pearl Harborin laivaston komentaja Kimmel ei välittänyt hyökkäysmerkeistä mitään.Muuten sinun mielestäsi usan hyökkäys Irakiin täyttää reiluuden merkit ? Tai usan sekaantuminen Chileen 1973 tai usan tukemat dikatuurit brutaalivaltio Saudi-arabiasta alkaen.Tällekö kumarrat ?? Tämäkö on osoitus länsimaiden arvoista ? Näitä arvoja on kaiketi levitetty orjakaupasta alkaen Etellä-Amerikan kansanmurhiin ja Holokaustista Guantamoon? Näitäkö arvoja Sillanpää puolustaa ??
Alkuperäinen kirjoittaja: Vanha Masi
Se taitaa pojat (Karjalan Priha ja PSillanpää) olla niin jottei kommunismiin sortuneen ole terveellistä alkaa miettimään todellisuutta, se kun saattaisi viedä loputkin siitä mitä yleensä kutsutaan järjeksi.
Tuo usko komujen ylivertaisuuteen sotanäyttämöllä oli Neuvostoliiton jonkinlainen puujalka jolla se pyrki pysymään pystyssä, suuri ja mahtava menneisyys oli jotain vaikka oleminen ei enää niin suurelta ja mahtavalta tuntunutkaan kun joutui leipänsä eteen seisomaan jonoissa päivät pitkät.
Jotta voi olla kommunisti niin siihen pitää uskoa jolloin lähestytään uskontoa jossain mielessä ja uskominenhan ei vaadi mitään konkreettista todistetta vaan pelkän uskon johonkin ylimaalliseen kuten kommunistiseen paratiisiin.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Se vain nyt on surullista, että nykyinen "putinilainen meno" hyvksytään ilman sarvia ja hampaita meidän kommunistien toimesta ja jopa Ruotsissakin sille jotkut hurraavat, koska venäläiset sen tekevät!
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
phj, ei sitä hyökkäystä ainakaan Jenkit odottaneet sinne Hawajille, kuten sanoin, Japani oli jo vuosisadan alusta miehittänyt Mantsuriaa ja Koreaa käyttänyt korealaisia ja kiinalaisia naisia seksiorjina anteeksi lohtunaisina sotilailleen, miltä tuntuu?
Varmaan/toivottavasti katsoit eilen tulleen dokumentin Stalinista TV1 ja arvioit sen totuuden?
Niin muuten phj, en ole edes arvostellut muiden maiden kapinoita tai niiden oikeudenmukaisuutta, vain Neuvostoliiton ja nyt Venäjän meno huimaa tarpeeksi.
Muuten, jos sinne "helmisatamaan" olisi ollut hyökkäys odotettavissa, niin kyllä siellä olisi varmaan ollut edes jonkinlainen valmius ollut vastata. Toisaalta japanilaiset hyökätessään sinne saivat Jenkit todella II-maailmansotaan mukaan ja siinä samalla pelastamaan Euroopn Hitleriltä ja samalta Stalinilta puolesta Eurooppaa.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Kyllä K.Prihan tilastot pitävät suurinpiirtein paikkansa, paitsi että luin jostain että kuorma-autoja olisi ollut 470 000.
Sen sijaan jenkkien lähettämät M4 Sherman panssarivaunut olivat todella alaarvoisia verrattuna vaikka venäläisten T-34 - Saksalaisesta kalustosta puhumattakaan.
Saksalaiset nimittivät Sherman vaunua esim. "Tommy keittimeksi" tai "Ronssoniksi". Saksalaisten kanuunat olivat ylivoimaisia liittouneiden vastaaviin. Sherman vaunut syttyivät palamaan, tai räjähtivät tuhannen kappaleiksi Saksalaisten 75mm ja 88mm kanuunoiden yhdestä kranaatista. Osumissa yleensä koko miehistö sai surmansa, ja tappiot olivat suuria. Sen sijaan Sherman vaunu oli nopea valmistaa. Kyllä phj on oikeilla jäljillä. Lend-Lease muodosti kai 4% Neuvostoliiton sotatarvike, ja ase/taisteluväline tuotantoon nähden, voi tietysti olla toisenlaisiakin suhdelukuja joten...
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
phj, ei kannata paljon heitellä kiviä kristallikaupassa! Mitä mieltä olet Unkarista, Prahan kevään kukistamisesta j.n.e? Puolan solidaarisuus-liikkeen kukistamiseen ei enää rahkeet riittäneet vaikka mieli teki!
Näistä Helmisataman tapahtumista on tehty niin monta dokumenttia ja elokuvaa, joten joku niistä kyllä tukee mielipidettäni yllätyshyökkäysestä. Mikään ei tue sinun mielipidettäsi. että se oli odotettavissa.
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Tawariz Avelin ei pidä sortua keskustelun sabotointiin, kuten tuossa toisaalla kerrotaan. Mutta tällaisia lukuja on myös tuosta sopimuksesta. Mainitsemasi 4% lienee arvailua.
Sodan loppuvaiheessa puna-armeijan 665 000 toimivasta moottoroidusta ajoneuvosta 427 000 oli amerikkalaista alkuperää. Ilman amerikkalaisia saappaita, vaatteita, ruokaa ja ajoneuvoja puna-armeija olisi jäänyt kauas Berliinistä.
Eräiden laskelmien mukaan lähes 20 % kaikista Neuvostoliiton sotakoneista oli amerikkalaisia tai englantilaisia ja kaikkiaan Lend-lease –materiaali olisi merkinnyt 15 % Neuvostoliiton koko sotamateriaalista.
Sovitaan niin että amerikkalaiset tankit olivat surkeita, niillä oli kaiketi käyttöä siellä missä ei ollut sakemannien tykistöä eikä tankkeja.
Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala
Minua harmittaa oikein kovasti.
Neuvostoliitto hajotettiin.
Tosin jo 1991.
Gorbatsov, vääryydellä, ja viekkaudella.
Ja se maksettiin...
Nobel rauhan palkinnolla.
Gorba toimi annettujen rahamäärien ja ilmeisten toimintaohjeiden mukaan.
Koska ei toiminut Neuvostokansan tahdon mukaan...oli helppo toimia kun sekä maa että puolue oli kaaoksessa.
Porvarit olivat olemassa Neuvostoliitossakin, suuri osa oli liittynyt kom.puolueeseen.
Muuten ei olisi päässyt eteenpäinkään...omalla urallaan.
Tuon edelleen julki, kansan enemmistö missä tahansa maassa haluavat: rauhaa, työtä, turvallisuutta, toimeentuloa, terveydenhuoltoa, ruokaa, asuntoa.
Ihmisiä ei kiinnosta järjestelmä, vaan perusasiat jotka toteutuvat.
Siinä se!
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Kun katseli eilisen illan A-studion Moskova extra ohjelmaa tulin vieläkin vakuuttuneemmaksi tämän keskusteluketjun otsikon oikeellisuudesta. Toki Putin on ruumiiden määrässä vielä "näpertelijä" verrattaessa Hitleriin tai Staliniin, mutta samanlaista henkilökultin luontia ja kansalaisten palvonnan piirteet ovat jo nähtävissä. Henkilöiden haastatteluissa tuli yhtä lukuunottamatta hyvin ilmi putinilaisuuden nousu, lasku ja miten nyt sotatoimilla naapureita kohtaan nyt ollaan aallon harjalla! Myös se tuli hyvin esille, että media on melkein täysin "Putinin näpeissä" ja ne, jotka yrittävät olla toista mieltä ovat tarkan silmällä pidon ja suoranaisen vainon kohteena.
Mitä sanot Mauri Avelin?
Markku Huhtala se ei vieläkään tunnusta, että Neuvostoliitto oli käytännössä konkurssissa ennen Gorbatsovin valtaan tuloa! Hän yritti kääntää laivaa oli jo kääntäminen myöhäistä ja se oli viimeinen pisara kun hän yritti rajoittaa vodkan-juontia ja tuottavan työnteon merkitystä. Tämä "vallankaappaus juntta" Janajevin johdolla oli ensin kumonnut Vodka-kiellon kuten tiedotustilaisuudessakin voitiin hyvin nähdä! Markku, ei yksi puolue voi edustaa koko kansaa, sillä niin monta mielipidettä siellä "kansan syvissä riveissä" on. Katso vaikka Suomea. Siinä puolueeseen kuulumisen syystä Neuvostoliitossa tai vaikkapa DDRssä olet oikeassa, "muuten ei ura urkene".
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Jatkan vielä vähän, Putin hyväksyi ja jopa ylisti vanhaa Hitlerin ja Stalinin välistä hyökkäämättömyys-sopimusta ja sen lisäpöytäkirjaa Euroopan etupiirijaosta, jossa maat jaettiin jakajien kesken "sulle mulle periaatteella" kysymättä lainkaan jaon kohteilta! Kumman jakajan ajatusmaailmaa Putin nyt kannattaa? Pitääkö nyt taas meidän pienten valtioiden Venäjän rajanaapureina pelätä uuden uljaan Neuvostoliiton/Venäjän nousua? Aloittamani keskustelun otsikko alkaa yhä enemmän kylmäämään!
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
Kyllä Sillanpää on liukas vastustaja,etten sanoisi:yhtä liukas,kuin eräs vehje käytön jälkeen. Saattaapi olla,että on ihan tosissaan, tai sitten tekeytyy, paljonhan tuossa on turhaa kuorrutusta, asiahan selviää aikanaan.Näin asian ohjaamiseksi pois tosiasioista se toimii. Kiovan hyökkäys kumppaneineen oman kansan itäistä osaa vastaan on kova juttu, kyllä siinä kansainväliset oikeudet ja sopimukset rapisevat puolin ja toisin. Sopimuksen vastaisesti Länsi ja NATO on aseistanut ja militarisoinut entisiä neuvosto-tasavaltoja, rakentanut NATON ohjus-tukikohtia: näin ei pitänyt sopimuksissa. Koska NATO olijo tyrkyllä Ukrainaan ja Krimille Venäjän tukikohtiin, vaikka vuokrasopimusta on vielä jäljellä lähes 40 vuotta, ehkä ajan kuluttua asia selviää. Jos Amerikka on oikeusvaltio,niin NL:tto oli myös sitä,myös Venäjä on. Realismia asioihin. Kun maapallon rikkauksista taistellaan, totuus on ensimmäinen syrjään joutuva tiedon sarka. Venäjä ja euraasia, tunnetusti maailman rikkain kokonaisuus hyödykkeellisesti, Ukraina on raja-auetta tänään, toisella puolella on mitä omitaa ja puolustaa, toisella halu saada se omistukseensa mitä heillä ei ole, plus ja miinus:mitä siitä syntyy? Se mitä pääasioiden ohella syntyy on vain rekvisiittaa tietämättömien hämäämiseksi Hitleri yritti samaa aikoinaan, silloin oli vastasssa NL:tto, öljyt ja kaasut,nikkelit ja muut kaivannaiset olivat samoja.Nyt on vastassa povarillinen Venäjä, piikkipaikalla Puuttin.
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
Tuosta toisesta maailmansodasta puheenollen ei Länsi hyvyyttään auttanut NL:toa. Heillä oli oma lehmä ojassa. Hitleri suunniteli sotaa Länttä kohti ja halusi hyökkäämättömyys sopimuksen NL:ton kanssa varmistaakseen selustansa, saatuaan sopimuksen valmiina käteensä, kuulemma kehaisi:nyt minulla on koko maailma perstaskussani. Ainakin Englannille olisi käynyt huonosti. Hitleri muutti mielensä ja hyökkäsi itään, taas sopimuksen vastaisesti. Länsi halusi tappeluttaa saksaa ja NL:toa henkihieveriin ja siksi auttoi materiaalisesti Puna-armeijaa. Lännen oli tarkoitus poimia sitten nämä kypsät hedelmät, molemmat yhdellä iskulla, mutta Puna-kone ei sammunutkaan, vaan lähti kohti Berliiniä marssimaan. Kun Puna-armeija oli lähellä Saksaa ja peli jo käytännössä pelattu,lännelle tuli kiire avata toinen rintama ja tulla saaliin jaolle. Näin se suurinpiirtein käytännössä meni. Suomen herroille tuli kiire irrottautua sodasta, tehtiin rauha.Englannin kanssa Suomi oli vielä pitkään sotatilassa, joko nyt lie rauha tehty.Vanha Masi: olet erehtynyt materiaalissa taidat olla vielä niin nuori,savijaloillahan se NL:ton piti seisoa ja heinän tekoon isäkin sanoi tulevansa,ei tullut,ei- sinne jäi savijalan alle.Masi on sotkenut myöskin uskonnon ja maailman hitorian, setä on hyvin vihainen.Ottakaa nyt usa:n presidentit tähän konnien joukkoon ainakin Vietnamin sodasta lähtien on ne tapattaneet niin paljon ihmisiä. Rauhan-nopellisti Obamakin: hui helvetti,mikä paradoksi.Ymmärrän kyllä Obama olisi tapettu,jos hän ei olisi toteuttanut "tee liikkeen ohjeita"
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Reino Heiskanen, melkein otan tuo sinun keskustelun avauksen kohteliaisuutena, mutta sen "liukkauden" ja "vastakappaleen" toiminnan ansiosta syntyy niin kommunisti kuin kokoomuslainen ja sen "toiminnan lopputuloksena" ja ansiosta ihmiskunta elää ja kasvaa. Olen kyllä joskus puolustanut parin kolmen abortin tekemistä, jolloin Eurooppa olisi säästynyt perikadolta viime vuosisadalla!
Eikö nyt kuitenkin sepataristit Venäjän avustuksella vallannut Krimin-niemimaan ja jatkoi agressiota Itä-Ukrainassa kun jo nyt pakolaisena elävä entinen Ukrainan Presidentti ei suostunut allekirjoittamaan valmiiksi neuvoteltua kauppasopimusta EUn kanssa? Korjaa, jos olen muistanut väärin?
Eikö sinua yhtään ihmetytä, mistä se nykyaikainen aseistus on tullut sepataristeille, kun Putin kieltää mitään antaneensa sinne ja "lomalaisillakaan ei ole kuin henkilökohtainen aseistus "lomillaan" Ukrainassa mukana?
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Putininista voidaan olla montaa mieltä, mutta mikään Hitler hän ei ole. Vertaus on groteski varmaan.
Totuus on että hänen suosionsa on suuri jatkuvasti.
Kiovassa istuvat kansallissosialistit (natsit) hallituksessa, maassa on lakkautettu vasemmistopuolueet täysin, samoin kaikki Venäjän kieliset tv-asemat ovat hiljentyneet.
Kiovan kaapparihallitus läntisine työnantajineen ovat suunnattoman ärtyneitä niistä raskaista tappioista joita kärsittiin loppukesän taisteluissa Itä-Ukrainan federalisteja vastaan.
Ei auttanut Nato upseerien ja heidän tiedustelunsa apukaan fasisteja. Federalistit käyttivät Hannibalin sotaktiikkaa menestyksellä, ja murskasivat Kiovan joukot, vähintään 10 USA:n sotilasneuvonantajaa sai surmansa taisteluissa.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Mauri Avelin, Ukrainassa nyt vain sattuu olemaan Hallitus, jonka vaaleilla valittu Parlamentti on hyväksynyt ja asettanut hallitusvastuuseen. Sinulla on tietysti oikeus arvostella, mutta nimittäminen heitä "natseiksi" on kyllä loukkaavaa. En huomannut yhtään "natsipuolueen" jäsentä kun silmäilin jäsenten listaa! Saako sinuakin kutsua "äärikommunistiksi" tai vain kommunistiksi? Kyllä se minäkin mieleni pahoittaisin jos kannattamani Moskovamielinen Presidentti joutuu lähtemään maanpakoon kun kansa buuasi hänet ulos!
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
Noin yleisesti ottaen Krimin tilanne meni sopuisasti, kuoliko edes ketään luonnollista kuolemaakaan sinä aikana. Krimikin lienee lähes yhtä vanha, kuin Soornaja Moore(Musta- meri), jollekin se on aina kuulunut, Turkillekin ja siellä on ollut monia kansallisuuksia. Slaavit ja Venäläiset lienevät isännöineen aluetta pisimpään viimeisten satojen vuosien aikana.v1954 Ukrainalais syhtyinen Nikita Rutshev jonkun kostean illan päätteeksi teki lahjoituksen Ukrainalaiselle kolleekalle ja lupasi Krimin, ilman NKP:n muiden päättäjien lupaa. Venäjällä on siellä sotilaallista toimintaa ja tukikohtia, nyt oli Länsi ja rauhanjärjestö NATO tunkeutumassa Venäjän tukikohtiin.Ken hallitsee Krimiä, hallitsee Mustaa merta. Mitä Itä-Ukrainan aseistukseen tulee NL:lla oli valtavat ase varastot Itä-Ukrainassa ja niitä on ollut siellä edelleenkin Ukrainallakin, niillä ne pojat sohii. On tietenkin jokin viikonloppu taistelia voinut kuljettaa omaakin haupitsia. On sinne tuotu aseita amerikastakin sun muuta rekvisiittaa. Nyt ei enää yhteispeli onnista on liikaa ruumiita,tuhoja ja katkeruutta, nyt leveä raja ja panssari aita heimojen välille sadaksi vuodeksi.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Reino Heiskanen, mikä olet oikein miehiään? rehellinen kommunisti, tai vain trolli, joka jonkun maksamana kirjoittaa mitä sylki ulos tuo?
Jos nyt kerrataan ihan lähihistoriaa takaisin: Ukraina itsenäistyi Neuvostoliiton konkurssin myötä ja Krimillä oleva ja se entinen Neuvostoliiton laivastotukikohta sai 40 vuoden vuokra-ajan vastineeksi kun Ukrainassa olevat neuvosto-ohjukset (ydin) rahdataan Venäjälle. Reilua vai mitä? onko sinulla tietoa jostain "kosteista saunailloista"? Eihän Krim ole edes koskaan kuulunut Neuvostoliitolle historian pyörteissä.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Janukovits oli korruptoitunut, mutta hänet valittiin oikeasti vaaleilla, joita tavallisesti demokratiaa ylistävät länsimaat myös pitivät esimerkillisenä näytteenä tällaisesta.
Sen sijaan Poroshsenko, ja hänen fasistiset hantlangarinsa ovat tulleet valtaan kaappauksen avulla jota tuettiin EU:n ja USA:n toimesta. Mitä tähän sanoisi? Että "ajat muuttuvat"_ kaiketi.
Väitit ettei Ukrainan hallituksessa istu natseja?
Arsenij Jatsenjyik, nyk. pääministeri (myös finassiministeri 2005)on sanonut Itä-Ukrainan väestöä "aliihmisiksi" eräässä puheessaan aikaisemmin.
Hän on yksi Kiovan uuden/vanhan oligargian edustaja.
Eniten Kiovan vallanpitäjiä ärsyttää se sotilaallinen tappio jonka he kärsivät syyskesällä federalisteja vastaan.
Ei auttanut ulkomaalaisilla natseilla (mm. ruotsalaisilla)miehitettyjen Azov ja Aidar pataljoonien apu,(käyttävät muuten avoimia natsi/SS tunnuksia) sen enempää kuin Naton tiedustelun pölhökustaiden insatsitkaan.
Nykyiset tapahtumat Donetskin alueella kuitenkin kertovat että Kiova, läntisine työnantajineen aikoo jatkaa sotaa. Samaan aikaan jatkuu kiihkeä Venäjän ja Putinin demonisointi.
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Mauri Avelin, kun tuolla ylempänä korostat Venäjän olevan "oikeusvaltio" joka ei teloita kansalaisiaan verraten USAhan, niin täytyy muistaa ja muistuttaa, että Neuvostoliitto teloitti keksityin syin kansalaisiaan ja lähetti työkeireille hitaasti kuolemaan sellaisen määrän, että USA saa teloittaa satoja vuosia vakavista rikoksista tuomittuja kansalaisia saamatta Neuvostoliittoa kiinni!
Et muistanut myöskään, että esim. Kiinassa ja Pohjois-Koreassakin on kuolemanrangaistus käytössä hyvin hatarin perustein!
Että tasapuolisuutta.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Ihmeen rauhallisesti tuo Putin otti lännen johtajien typerän agression, ja perusteettomat syytökset G 20 maiden kokouksessa. Obaman suora syytös Venäjää vastaan MH- 17 lennon alasampumisesta oli törkeydessään omaa luokkaansa.
Mielestäni Putin näytti että hän on valtiomies kun ei mennyt mukaan Obaman, ja hänen lakeijoidensa tarjoilemaan destruktiivisuuteen.
Agressio, perusteeton syyttely! Mitä muuta voi odottaa lännen sotakoalitiolta?
Alkuperäinen kirjoittaja: Karjalan Priha
Tässäpä sitä taas pravdaa teille Puuttinin ihailijoille. Hitstahan (=Hitler Stalin) se tämmöinen olio on. Ryöstetyllä Krimillä ja koko Venäjällä toisinajattelijoilla täydet ihmisoikeudet, niinhän Heiskanen, Avelin ym "toisinajattelijat".
http://www.iltalehti.fi/ukrainan-kriisi/2014111718844277_uk.shtml
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Mauri Avelin, nyt sait perjantaina kaipaamia sateliittikuvia NH-17 koneen alas ampumisesta. Kuvat julkaissut venäläinen kanava Pervij Kanal kertoo niiden olevan läntisen sateliitin ottamia ja jonkun vuotajan antaneen ne Venäjälle! Mitäs sanot?
Vahinko vain, että ne paljastuivat tänään tiistaina Foto shopatuiksi! Niin se on kiero tämä läntinen maailma, että totuuteen pyrkivät venäläisetkin kanavat menevät välillä helppoon.
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
Meillä kommunisteilla on luontumus olla heikomman puolella, oikeudellisestikin ja tässä tapauksessa Itäsen Ukrainan kansa + venäläiset ovat sorretu-osapuoli, vaikka siinäkin on kapitalismin järjestelmästä kysymys, kuitenkin se on inhimillisempi, koska se on 20vuotta jäljessä ultra kapitalismista ja seisoo omilla jaloillaan vankasti omalla maaperällään. Perinteiset itäisen Ukrainan maakunta rajat tunnustaen ja pyssymiehet pois jajalta, ei ole mitään sotilaallista ongelmaa, mutta "ultra" sarhaa, kas kuitenkin siellä idempänä on ne öljy ja kaasu, vahat himon kohteet. On suuri onni maailmalle, että Putin on Venäjän johdossa, jos siellä olisi vaikkapa Sirinofski,niin; mitä sitten. Mahdollisesti Länsi ja Nato saisi sen mitä ajaa takaa, konjunktuurien korjaamiseksi. Varjele meitä siitä!
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Aamulehdessä oli mielipidekirjoitus ja ihmettely asiasta, että kuinka meidän kommunistit ovat yhteisrintamassa puolustamassa Putinin ja hänen käskyläisten toimia Krimillä ja Itä-Ukrainassa. Sitä minäkin suuresti ihmettelen!
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
Meillä kommunisteilla on kokemusta ja harkinta hallussa, tuemme aina parempaa porvaria. Emme uso, että Krimillä olisi veretön vallan vaihto tapahtunut NATO:n ja lännen toimesta. Itä Ukrainastakaan ei ole lähdetty rajojen yli länteen sohimaan: toisinpäin kyllä, on vain häsitty pyssymiehiä ja suoranaisia tappajia ja raiskaajia vähän loitommalle nenänsä alta, siitä huolimatta viaton verikin on vuotanut. Muutoin jenkkien vara-presidentti ystävyys ja työ vierailullaan Kiovassa lupasi panssaroituja sotilas ja kuljetus ajoneuvoja, (ilman ammuksia) Ukrainalle, tietenkin pientä korvausta vastaan. Ilmeisest seuraava vierailia lupaa toimittaa sitten ammukset.
Alkuperäinen kirjoittaja: kristiina
Mauri onkin varmaan jo kuullut Lavrovin huomautuksen Kerrylle Putinin ihmetellessä Obaman syytöksiä, jolloin John Kerry vastasi Lavroviolle "Don't pay attention at him!" Mitä USA:ssa on tapahtumassa, jos ulkoministeri antaa tällaisia lausuntoja oman maansa presidentistä!
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Markku Huhtala, ei se sinun vatine Aamulehdessä mitään selitä, vaan antaa vielä enemmän ihmettelyn aihetta alkuperäiseen kysymykseeni!
Media on mediaa, mutta mitä sanot venäläisten joukkojen olosta Krimillä ja Itäisessä Ukrainassa? Onko vai ei?
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Markku Huhtala, se mitä vastasit Pentti Sillanpään kirjoitukseen Aamulehdessä, on sitä samaa "liturgiaa" mitä meidän kommunistit ja heidän mieliset tekevät puolustaessaan Putinin politiikkaa Krimillä ja Itä-Ukrainassa! Uskotko itsekään ettei venäläisiä joukkoja ja aseita ollut mukana em. väkivaltaisuuksissa?
Tuntuu uskomattomalta, että meidän kommunistit puolustavat Putinin ja hänen kannattajien toimia. Marie le Pennin äärioikeitolainen puolue myötää saaneensa rahoitusta Venäjältä, kun Ranska ja Usan pankit antoivat pakit! Samat rahahanat ovat myös rahoittaneet Kreikan äärioikeistoa j.n.e, jos lehtien kirjoituksiin Suomessa on uskomista. Miksi meidän kommunistit tukevat jopa "natsi-puolueiksi" luettavia tahoja? Jossain mättää ja yhä enemmän Markku Huhtala ja vaikka Mauri Avelin!
Mitä "vääriä tietoja" korjaattekaan kirjoituksissanne?
Alkuperäinen kirjoittaja: Reino Heiskanen
PSillanpää vyöryttää meille kommunisteille sellaisia asioita, jotka ovat suurta porvarillista maailman politiikkaa. Kun venäläiset rahoittajat jakavat avustuksia eri puolille; se ei ole meidän kontrollissa. Mutta ajattelemme loogisesti, niin: Venäjällä on aina jokin johtaja olemassa, nyt se on Putin, mutta jos se ei olisi Putin, niin olikko se ehkä Sirinovski tai jokin muu? Mitäs tällaiseta pohtii PSillanpää.
Alkuperäinen kirjoittaja: Teuvo Taskinen
Me kommunistit olemme antaneet tunnustuksen Suomessa kokoomukselaiselle Paasikivelle. Hänen rauhanomaiselle ulkopolitiikalleen. Eljas Erkko oli sodan lietsoja ja suuri-Suomi hourailija. Paasikivikin tuomitsi talvisodan erkon sodaksi
Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää
Tuossa kun nyt on katsellut mediasta "Putinin puhetta Kansakunnalle", niin tämän keskustelun otsikko alkaa tuntua vielä todellisemmalta ja puistattavammalta kuin silloin kun sen kirjoitin! puheet Jerusalemin Temmpelivuoresta ja sen omistajista ja Hitlerin puheet "Tuhatvuotisesta Kolmannesta Valtakunnasta" alkavat asettamaan samaan kaavaan Putinin kuin puhe "ikuisesta Venäjän omistusoikeudesta Krimin niemimaahan"!
Jo sisääntulo pitämään puhetta oli samanlaista kuin Hitlerin/lakeijoiden järjestämät spektaakelit puhetilaisuuksiin.
Odotan mielenkiinnolla meidän kommunistien kommentteja korjaamaan minunkin "vääriä" kirjoituksia.
Alkuperäinen kirjoittaja: mauri avelin
Putinin väittäminen "uudeksi Hitleriksi", on Suomen äärioikeiston viimeisin törkeys.
Venäjän kommunistipuoluetta ei nyt voida syyttää mistään, koska se on oppositiossa, tästä syystä Putin! Tämä alituinen Putin!
Putin ei ole mikään sirkuspelle, vaan hän on presidentti, vaaleilla valittu, ja suosittu johtaja verraten vaikka läntisiin kolleegoihinsa.
Putinin vertaaminen Hitleriin on tahallista äärioikeiston vääristelyä.
Venäjän hallitus ei ole sosialistinen, mutta se on joka tapauksessa vahvasti anti-fasistinen.
Sivut