13 posts / 0 new
Uusin kirjoitus
admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015
Minä, kommunisti ja armeija

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Muistelen hieman menneitä ja yhdistelen nykyisyyteen, oman mieleni mukaan…
Olin armeijassa -70 luvulla.
Illalla alikessut olivat maireita ja sanoivat että nyt unta palloon, huomenna on rankka päivä.
Aamulla kello 6 alkoi helvetillinen meteli, alikessut huusivat pää punaisena, eikä edellisen illan ystävällisyydestä ollut merkkiäkään.
Aamutoimien ja järjestyksen jälkeen tahdissa mars aamupalalle.
Sen jälkeen meidät toivotti tervetulleeksi auditoriossa joku upseerin planttu (en muista arvoa), ja ja sanoi että meidät opetetaan tappamaan, tehokkaasti.
Syntyi kohahdus.
Mutta sitähän armeijat ovat, tappokoneita.
Armeijassa oppi kuitenkin myös hyödyllisiä asioita, kuten kuri, järjestys, puhtaus…
Monia taitoa siis.
Vierustoveri oli joka ainoa aamu vaikeuksissa, kun ei saanut hyväksyntää punkalleen (peti), vaan aina sen alikessut repi auki, kun se oli epäkelpo (minunkin mielestäni luokaton).
Autoin miestä mäessä, ja petaisin sen monena aamuna omani lisäksi.
Hän ei koskaan ollut joutunut petaamaan petiä. Äiti sen teki.
Äiti oli hänelle tehnyt monta muutakin ”karhunpalvelusta”.
Nyttemmin hän, siis armeijakaveri, on tunnettu taiteilija…
Minulle armeija oli helppo paikka, kun olin ollut pienestä pitäen pioneereissa.
Metsäkeikat ja liikunta oli ollut luonnollinen osa minua, enkä ollut minkään ruoan suhteen ronkeli.
Osasin monia taitoja jo siis pioneereista, kun armeijaan menin.
Moni muu ei ollut pioneereissa, eikä edes metsissä saati mitenkään kosketuksissa luontoon…
Siis me Suomalaiset!!!
Mielestäni kommunistin pitää mennä armeijaan...

jatkuu...

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Muistelen hieman menneitä ja yhdistelen nykyisyyteen, oman mieleni mukaan…
Olin armeijassa -70 luvulla.
Illalla alikessut olivat maireita ja sanoivat että nyt unta palloon, huomenna on rankka päivä.
Aamulla kello 6 alkoi helvetillinen meteli, alikessut huusivat pää punaisena, eikä edellisen illan ystävällisyydestä ollut merkkiäkään.
Aamutoimien ja järjestyksen jälkeen tahdissa mars aamupalalle.
Sen jälkeen meidät toivotti tervetulleeksi auditoriossa joku upseerin planttu (en muista arvoa), ja ja sanoi että meidät opetetaan tappamaan, tehokkaasti.
Syntyi kohahdus.
Mutta sitähän armeijat ovat, tappokoneita.
Armeijassa oppi kuitenkin myös hyödyllisiä asioita, kuten kuri, järjestys, puhtaus…
Monia taitoa siis.
Vierustoveri oli joka ainoa aamu vaikeuksissa, kun ei saanut hyväksyntää punkalleen (peti), vaan aina sen alikessut repi auki, kun se oli epäkelpo (minunkin mielestäni luokaton).
Autoin miestä mäessä, ja petaisin sen monena aamuna omani lisäksi.
Hän ei koskaan ollut joutunut petaamaan petiä. Äiti sen teki.
Äiti oli hänelle tehnyt monta muutakin ”karhunpalvelusta”.
Nyttemmin hän, siis armeijakaveri, on tunnettu taiteilija…
Minulle armeija oli helppo paikka, kun olin ollut pienestä pitäen pioneereissa.
Metsäkeikat ja liikunta oli ollut luonnollinen osa minua, enkä ollut minkään ruoan suhteen ronkeli.
Osasin monia taitoja jo siis pioneereista, kun armeijaan menin.
Moni muu ei ollut pioneereissa, eikä edes metsissä saati mitenkään kosketuksissa luontoon…
Siis me Suomalaiset!!!
Mielestäni kommunistin pitää mennä armeijaan...

jatkuu...

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

...
armeijaan (ja tietenkin käydä pioneereissa). Se on tarpeellista.
Monet taidot opimme vain armeijassa…me kommunistitkin.
Meillä Tampereella jotkut toverit ovat sitä mieltä, ettei armeijaa tarvita.
No, siitä olen samaa mieltä, mutta se ei ole realismia, ainakaan kapitalismin oloissa.
Armeija on osa kapitalistista väkivaltakoneistoa, joka on olemassa rauhantahtoisen kommunistin haluista huolimatta.
Neuvostoliitto, tai paremminkin Neuvosto-Venäjä sai sen tuta ihan konkreettisesti aikoinaan.
Mutta eipä mennä niin kauas, nyt.
Mennään Kreikkaan.
Siellä Syriza sai vaalivoiton, ja muodosti vasemmistohallituksen.
Ympäröivä kapitalismi, jota on vielä Kreikkakin. EU, USA, IMF, ei jätä Kreikkaa, etenkään Syrizaa rauhaan, vaan sanelee kaiken maailman ehtoja, Syrizalle = Kreikan kansalle.
Porvariston on tarkoitus syöstä tavalla tai toisella vasemmisto (Syriza) vallasta Kreikassa.
Kreikan armeija ei ole kansan armeija, sitä ei vasemmisto ole muodostanut, vaan se on ollut olemassa porvariston vallan ajoilta.
Kreikka kuuluu myös Natoon.
Entäpä jos Kreikan kansan enemmistö on sosialismin kannalla, tai haluaa erota Natosta, tai EU:Sta, tai EMU:sta? Tai eivät haluaa maksaa Kreikan kohelin porvariston ja Pasokin luomaa velkaa…?!
Kreikan sisäinen porvaristo (pieni vähemmistö, joka omistaa suurimman osan) haluaa säilyttää etunsa, samoin ulkoinen kapitalismi, jota puolustaa mm. Nato, pelkää Kreikan sosialismin ja vasemmiston etenemistä, tulee vaikka väkivalloin pysäyttämään tuollaisen kehityksen.
Syriza on vaikeiden valintojen edessä. Ulkoinen uhka on todellinen.
Miettikäähän sitä, kansalaiset!

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Tätä keskustelua, kuten muutakin rikasta kommunistien keskustelua, voi käydä täällä, mutta erityisesti, siellä, missä ei ole kommunisteja, johon jutun tein on Aamulehden blogi:
http://aamulehdenblogit.ning.com/profiles/blogs/min-kommunisti-ja-armeija

Porvarilehti.

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, on hyvä ja jopa suositeltavaa, että kaikki suomalaiset asekuntoiset miehet ja ne naiset, jotka vapaaehtoisesti haluavat käydä asepalveluksen sen tekevät, sehän ei anna oikeutta sotimiseen/tappamiseen vaan se antaa taidot puolustaa Suomea hyökkääjää vastaan! Se "tupa-ja siivouspalvelukin antoi vain eväitä tulevaa elämää varten ja se kaveriporukka antoi myös ymmärrystä elämään yleensä.
Itse olen suorittanut palvelukseni Ilmavoimissa ja mielestäni (puolueellinen) ei parempaa paikkaa asepalvelukseen ole!
Mennään Kreikkaan.
Olet kyllä aivan harhateillä mielipiteinesi Kreikasta, mutta se on varmaan myös puolueellinen/puoluepoliittinen. Kreikan valtion johto on ollut jo vuosikymmeniä retuperällä. EUn ja Euron luultiin sen pelastavan vähän tilastoja viilaten. Korruptio on saanut kukoistaa, veroja on maksettu ja kerätty hyvin rajallisesti. Rahaa on kyllä lainattu ulkomailta runsain mitoin, unohtaen, että velka pitäisi maksaa joskus sopimuksien mukaan takaisinkin!
Muuten, vaikka siltä "pieneltä vähemmistöltä, joka omistaa eniten" sosialisoitaisiin kaikki varat, ei Kreikan velkoja saada maksetuksi.
Syriza löysin vaalilupauksin sai kansaa höynäytettyä, mutta karu totuus , niin kreikkalaisille kuin Syrizalle on edessä kevään korvalla.
Revi siitä Markku jotain muuta.

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, jäi sanomatta, että meillä täällä Suomessakin on parin kuukauden päästä Eduskuntavaalit, jotta siellä Keskustorilla sitä "vallankumousta" voidaan taas tehdä meistä jokainen omaan suuntaan!
Tavataan

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Aloitan lopusta.
Eduskuntavaalit ovat...totta.
Minua ei näy...eikä ole edes kysytty.
Jos me kommunistit kulminoimme vaalit sinne keskustorille, olemme tietenkin jo hävinneet...
Missään muualla meitä ei näykään.
Jos...me haluamme menestystä...meidän on toimittava.
Koko vaalien väli.
Pena, me kommunistit haluamme nyt, tässä ja nyt, rakentaa Suomea paremmaksi elää, kaikille.
Me kommunisit olemme osa työväenliikettä- ja luokkaa.
Meidät kommunistit on demonisoitu.
Meidät on monin osin demonisoitu myös puolueemme sisältä...
Liekö Trollit?
Meillä kommunisteilla, vasemmistolla yleensäkin, on omat varhaiskasvatusjärjestömme, kuten myös muilla puolueilla.
Meillä kommunisteilla on pioneerit.
Minäkin olin mukana.
Tämä opetti minulle enemmän kuin mitkään muut järjestöt.
Se oli siemen.
Se oli se tuleva rakkaus kommunistista liikettä kohtaan.

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: reino heiskanen

Velka on kapitalismin "TURPO",kun vanhojen savupiippu kapitalistien aika on painunut historian hämärään, ei investoinneilla uusiin työpaikkoihin ole mahdollista ansaita voittoja kuten ennen, koska kehitysmaiden "hikipajoissa" tehdään työt lähes ilmaiseksi, kaikki haluavat rientää sinne saaliin jaolle. Jälkiteollisessa maailmassa keinotellaan, rahalla tehdään rahaa. Kun kapitalisteille on kertynyt valtavat varannot finassitavarataloihin ja paratiiseihin, velka ja velan korko on laiskana makaavalle rahalle oiva keino muiden keinojen lisäksi monistumiseen. Tämä kertoo kapitaalijärjestelmän innon laittaa rahaa kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiin kohteisiin. Valtioiden takaamana huonotkin sijoitukset ovat tuottavia ja Kreikassa on juuri tästä kysymys, EU hajautti vielä velkojen maksajiksi kaikki EU kansaliset.

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, meillä molemmilla näyttää olevan sama tavoite, mutta meillä on vain erimielisyyttä siitä miten ne "rakennushirret" laitetaan järjestykseen.
Ei Suomen kommunistinen puolue ole "demonisoinut" itseään, vaan sen on tehnyt teidän veljespuolueet ympäri maailman! Meillä on myös aivan naapurissa esimerkki siitä mitä yhden puolueen yksinvalta saa aikaan (sanoinko kommunistisen puolueen,ehkä ajattelin vain).

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

reino heiskanen, näyt olevan tuossa kirjoituksessasi "ulkona kuin lumiukko", vai mitä siinä halusit tuoda julki?

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, kun tässä parin vuoden päästä tulee jo sata vuotta! kun Suomen Ilmavoimien katsotaan syntyneen Ruotsista saadun Erik von Rosenin lahjoittaman koneen myötä (katso Wikipedia) ja joka osallistui myös täällä Tampereella sotatoimiin, niin eikö olisi aihetta kunnioittaa meidän Ilmavoimia ja samalla palauttaa kreivin oma onnen merkki takaisin meidän sotilaskoneiden tunnukseksi? Olen monesti sanonut, että saksalaiset ovat pilanneet kaksi asiaa Suomessa/Suomesta. Hitler teki hakarististä myöhemmin oman "natsitunnuksen" ja kun Saksassassa lukee "sauna" katukyltissä niin se onkin bordelli!

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

PSillanpää: olen eri mieltä siitä mistä Saksan fasistit otti merkin.
Swastika.
Sanskritin kielessä, alunperin, en osaa sitä, mutta hakaristissä tarkoitti:
yksi sakra: hyvin, toinen sakra: se on.
Irvokkaasti fasistit Saksassa otti symbolin käyttöönsä.
Suomi on vain yksi pienen pieni sivujuonne koko jutussa.
Kansallissosialismia on rinnastettu kommunisteihin, samanlailla väärin vääristellyin perustein.
Sosialismi tarkoittaa kyllä tietyin osin samaa kuin kansallissosialismi.
Valtiokeskeisyyttä.
Mutta näitä kahta erottaa täysin toisistaan se, että sosialismissa tuotanto on yhteiskunnallisessa omistuksessa, kun taas kansallissosialismissa edut säilyvät, jopa vahvistuvat yksityisten omistajien käsissä.
Minä olin valmis ottamaan turpaan nahkapäiltä selittäessäni tämän Tampereen keskustorilla...
En saanut turpaani.
Viitaniemen Arto, Tiekkarin Tampereen festareilla kuvaili että nyt teltta kaatuu, kun fasistisin merkein tuli eräs kaveri allekirjoittamaan sosiaaliturva-adressin.
Se(kin) kaveri oli minun lähettämä...
Meillä olisi saumaa saada paljon enemmän ihmisiä mukaan...
mutta ei näin...
vai mitä itse en ymmärrä?
Miksi minut heitetään pois joka ainoasta paikasta kom. liikkeessä?
Mitä en ymmärrä?
Miksi ei selitetä, vaan vaietaan?
...ja pistetään pois!

admin
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, en puhunut tästä hakaristin ikivanhasta historiasta enkä alkuperästä mitään, vaan siitä mistä se tuli meidän Ilmavoimien koneiden kansallisuus tunnukseksi. Natsit vain sen sitten demonisoivat ja jonka perusteella sen käyttö rauhansopimuksen yhtenä vaatimuksena kiellettiin lentokoneiden tunnuksena ja sijaan tuli nykyinen kokardi.

Paikalla olevat käyttäjät

There are currently 0 users online.

Uudet käyttäjät

  • eskoa
  • samppa2000
  • juhoj96
  • janne.alanko789
  • ilkka.leva