Alkuperäinen kirjoittaja: Köyhä eläkeläinen
Kuinkahan moni teistä, joiden ei ole aivan pakko, olisi valmis seisomaan 2-3½ tuntia leipäjonossa säällä kuin säällä? Kenellä on vastuu esim. yli 20 asteen pakkasessa, jääkylmässä viimassa, kaatosateessa tai hauduttavassa helteessä ruokakassillistaan odottavien jonottajien terveydestä? Eikö kaupungin terveysviranomaisten velvollisuus olisi puuttua terveytensä riskeeraavien jonottajien tilanteeseen?
Kysymys on Myllypuron leipäjonosta, jossa paikan päällä tulee olla viimeistään klo 9.30. Moista aikarajaa ihmetellessäni minulle kerrottiin, että ensimmäiset jonottajat tulevat paikalle jo klo 6. Kolme ja puoli tuntia jonotusta talvipakkasilla ilman mahdollisuutta käydä edes tarpeillaan on lievästi ilmaistuna epäinhimillistä asiakaspalvelua - varsinkin kun se on samalla täysin tarpeetonta köyhän kyykyttämistä. Jonotusaika vähintään puolittuisi, mikäli jonotus järjestettäisiin Myllypurossakin (kuten Hursin valinnassa, jossa jonotusaika jää säännöllisesti alle tuntiin) joustavana jonona, johon asiakkaat voivat liittyä itselleen parhaiten sopivaan aikaan leipäjonosta vastaavan järjestäjän määrittelemän aukioloajan puitteissa.
Vielä haluan kysyä Myllypuron leipäjonosta vastaavilta, oletteko ajatelleet, kuinka monta kaikista kipeimmin apuanne tarvitsevaa suljette apunne ulkopuolelle; esim. selkävaivaiset, liikuntarajoitteiset tai heikkokuntoiset vanhukset tuskin kykenevät suoriutumaan vähintään kahden tunnin jonotusurakasta.
Alkuperäinen kirjoittaja: Köyhä eläkeläinen
Kuinkahan moni teistä, joiden ei ole aivan pakko, olisi valmis seisomaan 2-3½ tuntia leipäjonossa säällä kuin säällä? Kenellä on vastuu esim. yli 20 asteen pakkasessa, jääkylmässä viimassa, kaatosateessa tai hauduttavassa helteessä ruokakassillistaan odottavien jonottajien terveydestä? Eikö kaupungin terveysviranomaisten velvollisuus olisi puuttua terveytensä riskeeraavien jonottajien tilanteeseen?
Kysymys on Myllypuron leipäjonosta, jossa paikan päällä tulee olla viimeistään klo 9.30. Moista aikarajaa ihmetellessäni minulle kerrottiin, että ensimmäiset jonottajat tulevat paikalle jo klo 6. Kolme ja puoli tuntia jonotusta talvipakkasilla ilman mahdollisuutta käydä edes tarpeillaan on lievästi ilmaistuna epäinhimillistä asiakaspalvelua - varsinkin kun se on samalla täysin tarpeetonta köyhän kyykyttämistä. Jonotusaika vähintään puolittuisi, mikäli jonotus järjestettäisiin Myllypurossakin (kuten Hursin valinnassa, jossa jonotusaika jää säännöllisesti alle tuntiin) joustavana jonona, johon asiakkaat voivat liittyä itselleen parhaiten sopivaan aikaan leipäjonosta vastaavan järjestäjän määrittelemän aukioloajan puitteissa.
Vielä haluan kysyä Myllypuron leipäjonosta vastaavilta, oletteko ajatelleet, kuinka monta kaikista kipeimmin apuanne tarvitsevaa suljette apunne ulkopuolelle; esim. selkävaivaiset, liikuntarajoitteiset tai heikkokuntoiset vanhukset tuskin kykenevät suoriutumaan vähintään kahden tunnin jonotusurakasta.
Alkuperäinen kirjoittaja: reino heiskanen
Tiedän sellaisenkin tavan hoitaa tällaista ruokakassien jakoa,että ennen kassin saantia on osallistuttava noin tunnin mittaisen jumalan sanan kuuloon lämpimässä salissa. Ei hassumpi sinänsä, kahvit saa päätteeksi ja sitten lapulla ruokakassin. Valtaa se on pienikin valta, toisen yli.
Alkuperäinen kirjoittaja: Antti Hiekkaharju
Eikö oleellista ole se ruoka-avun antaminen. Ja jos seurakunnat tarjoavat niin onhan heillä oikeus ja kutsumus yleensä pienimuotoisiin hartaustilaisuuksiin samalla.
Onko kukaan vasemmistolaisjärjestöistä tarjonnut ruoka-apua?
Alkuperäinen kirjoittaja: reino heiskanen
Antti Hiekkaharju 25.01-15
Siinä on varmaan luonnollinen este vasemmiston suorittaa suurempi muotoista laupeudentyötä. Omia varoja ei ole käytössä ja porvarilliset kauppaketjut eivät varmaan suostuisi luovuttamaan ruuan tähteitä vasemmiston käyttöön, joten joku muu puolueeton taho hoitaa homman järjestelyn paremmin, mukana työssä voidaan olla ja ollaankin. En tarkoittanut pahassa mielessä mainita tuota "sanan hetkeä" esimekkinä, vain pienestä nälkäisen pakottamisesta viitteenä.