38 posts / 0 new
Uusin kirjoitus
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015
USA härnää Kiinaa

USA on aggressiivisella käyttäytymisellään koko tämän vuoden kiristänyt jännitystä suhteessa Kiinaan.

Article: 
USA härnää Kiinaa
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: 台湾是一个主权国家

Kiinalaisille Taiwan on "kapinallinen maakunta", joka on osa Kiinaa ja tulisi liittää takaisin Kiinaan. Haastattelemani kiinalaiset ovat sydämmestään tätä mieltä ja ovat useimpien mielestä myös asevoimien käyttö on mahdollista tilanteen ratkaisemiseksi. He kokevat Taiwanin samoin kuin me Suomalaiset koemme Karjalan, osana Suomea joka kuuluu meille.
Taiwanilaiset suhtautuvat tilanteeseen aasialaisella tyyneydellä. He eivät halua kärjistää tilannetta. Taiwanin suvereniteetista ei ole oikein sopivaa puhua edes julkisesti. He yrittävät elää elämäänsä nykymallilla, missä Taiwan on käytännössä itsenäinen valtio, mutta sillä on erityssuhde Kiinan kanssa.
Johtuen epäsuhtaisesta voimatasapainosta Kiinan ja Taiwan välillä se pitää läheisiä suhteita USA:han ja saa sieltä myös sotilasapua. tämä on täysin ymmärrettävää politiikkaa. USA siis esiintyy jonkinmoisena Taivanin suvereniteetin takuumiehenä, eikä minkäänoisena agressiivisena uhittelijana alueella.

admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Kirsti Era

Mikä on USAn intressi taata Taiwanin itsenäisyys? Jokin intressi aina pitää olla.
Eihän USA näet esim. pakottanut maantieteellisesti paljon lähempänä olevan Hondurasin vallankaappajia palauttamaan valtaa lailliselle presidentille Manuel Zelayalle.Tästä näemme, ettei USAn motiivi ole ainakaan laillisuus tai demokratia - joka sekin on Taiwanissa niin ja näin. Siellähän paljastuu tuolloin tällöin lahjontajuttuja, jotka johtavat jopa johtavien poliitikkojen itsareihin.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: 台湾是一个主权国家

USA:n intressi taata taiwanin itsenäisyys juontaa juurensa vuoteen 1949. Tuolloin Mao alisti mannerkiinan omaan hallintoonsa. Samoihin aikoihin suuri joukko kiinalaisia pakeni Taiwanille.
Mao suunnitteli Taiwanin "vapautusta" tämän jälkeenkin mutta Taiwan USA:n tukemana pysyi estämään hankkeen. Jos USA ei olisi tukenut Taiwania, olisi kommunistinen Kiina varmasti valloittanut myös Taiwanin. Se ei olisi ollut sinne kommunismia paenneiden Taiwanilaisten tahto.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: 台湾是一个主权国家

Hondurasin ja Taiwanin tilannetta ei voi verrata keskenään. Hondurasilla on kysymys maan sisäisestä selkkauksesta. Taiwanilla on kysymys taas naapurivaltion luoman uhan torjuminen.
Mitä tulee Taiwanin demokratiaan, se on olosuhteisiin nähden hyvä. Ja jos verrataan siihen toiseen vaihtoehtoon, että Kiina miehittäisi Taiwanin ja toisi sinne kommunistisen diktatuurin, voidaan nykytilannetta pitää erinomaisen demokraattisena tilanteena.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Pekka Virtanen

Hondurasin presidentti Zelaya aikoi
muuttaa maan perstuslakia omiin tarpeisiinsa. Vallassa olijalle , tämä on
kyseenalainen tapa demokraattisessa maassa
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Työläinen

USA suosii toki demokratiaa juhlapuheissa ja julistuksissa, mutta todelliset teot ovat aivan muuta.
Nicaraguaa ja Chileä vastaan suunnattu terrorismi ovat ehkä näkyvin tässä lajissa, muttei suinkaan ainoat.

Tästä on hyvänä esimerkkinä Ylen taannoinen tv-dokumentti Daniel Ellsbergistä ja hänen toiminnastaan paljastaa sisäpiiristä käsin vuotamalla tietoja USA:n todellisista tavoitteista sen hyökätessä Vietnamiin ja muualle Indokiinan alueella.

Varsinkin presidenttien Lyndon Johnsonin ja Richard Nixonin toimet tuotiin selkeästi esille.

Kiihdyttäessään pommituksia, ja joiden aiheuttamien siviiliuhrien osalta Nixon totesi aivan herttaisen porvarillisesti "minä en välitä heistä hittoakaan".
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Kirsti Era

Zelaya oli järjestämässä kansanäänestystä siitä, pitääkö perustuslakia muuttaa. Sitä olisi sitten muutettu laillisessa järjestyksessä. Kansanäänestysjupakka oli pelkkä tekosyy vallankaappaukselle, tosi asiassa kyseessä oli taloudellinen yhteistyö USA:n kontrollista vapaiden lat. am. maiden (Venezuela, Equador, Bolivia, Kuuba) kanssa. Siksi USA hiljaisesti tuki Zelayan raivaamista sivuun.
Taiwan oli Kiinan sisäinen kysymys kunnes Kiinan oikeisto perusti sinne oman valtion. Miksi USA ei vapauta Tiibetiä?

Koska Tiibet ei ole USA:n meritukikohta, kuten Taiwan.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: 台湾是一个主权国家

Kirsi kysyy;
Miksi USA ei vapauta Tiibetiä?

Noh, siinä on pieni ero.
Tiibet on osa Kiinan valtiota, kun taas Taiwan on itsenäinen valtio,
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Pekka Virtanen

Keskustelu perustuslain muutoksesta
käydään demokraattisissa maissa
kansan valitsemassa parlamentissa.
Kansansuosiota nauttiva diktaattoriksi
pyrkivä poliitikko kysyy suoraan
kansalta haluaako se, että hän hallitsee maata perustuslain vastaisesti useampia vaalikausia.
Kuuba on esimerkki maasta jossa kansalta on evätty kaikki ihmisoikeuksien julistuksen mukaiset
oikeudet vaikuttaa maansa harjoittamaan
politiikkaan. Jostain syystä maa on vasemmistolaisten jatkuvan ylistyksen kohde. Yksi puoluejärjestelmä on täydellinen ja vallankumouksen puolustuskomiteat valvovat kortteleittain kansalaisten käytöstä ja
heidän mielipiteitään. Tällaista
järjestelmää vastaan on toimittu
Hondurasissa.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Kirsti Era, voisiko ajatella niin, että kun kommunistit kaappasivat vallan Manner-Kiinassa niin ne demokraattisesti ajattelevat ihmiset pakenivat Taiwan;in saarelle hirmuhallintoa pakoon. Vähän samalla lailla kun kommunistien kaapatessa vallan Venäjällä niin suuri joukko ihmisiä pakeni länteen esim Suomeen. Yhtäläisyyttä on myös siinä, että Taiwan ja Suomi itsenäistyivät emämaan myöhemmistä uhkailuista huolimatta!
Lahjonnasta ei paljon kannata ilkkua Taiwanilaisille, ei tämä oma pesäkään niin puhtoinen ole. Sillä kulmakunnalla vain vastuuta otetaan eritavalla kuin täällä!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

USA:n imperialismi on hyökännyt Kiinan alueelle Taiwaniin ja pitänyt sitä miehityksessään kuluneen yhdeksän vuoden ajan. Vähän aikaa sitten se lähetti asevoimansa hyökkäämään Libanoniin ja miehittämään sen. Yhdysvallat on perustanut satoja sotilastukikohtia moniin maihin kaikkialle maailmaan. Kiinan Taiwanin alue, Libanon ja kaikki Yhdysvaltain sotilastukikohdat vieraalla maaperällä merkitsevät yhtä monta hirttosilmukkaa USA:n imperialismin kaulassa. Hirttosilmukat ovat amerikkalaisten itsensä eikä kenenkään muun muodostamia ja he itse ovat panneet nämä silmukat kaulaansa ja ojentaneet köysien päät Kiinan kansalle, arabimaiden kansoille ja kaikille niille maailman kansoille, jotka rakastavat rauhaa ja vastustavat aggressiota, Mitä kauemmin amerikkalaiset hyökkääjät pysyvät noissa paikoissa, sitä enemmän hirttosilmukat heidän kaulassaan kiristyvät. -Puheenjohtaja Mao Tsetung-
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Parahin 台湾是一个主权国家 Kirjoitit tuossa 13.09.2010 "Jos USA ei olisi tukenut Taiwania, olisi kommunistinen Kiina varmasti valloittanut myös Taiwanin. Se ei olisi ollut sinne kommunismia paenneiden Taiwanilaisten tahto." Haluaisin nyt selventää yhtä perusasiaa marxismista. Sosialismi on se vaihe kun Uusi Valta on valtion laajudessa kokonaisuudessaan(ja rakennetaan sosialismin aineellinen ja tekninen perusta, kommunistisen ihmisen kavatus jatkuu), kommunismi on sitä seuraava vaihe, jolloinka nykyisen näkemyksen mukaan on mahdollista kun maailmassa ei enää ole kapitalistisia valtioita, jako luokkiin on poistunut, valtio kuoleutunut. Eli koskaan ei ole ollut mitään kommunistista Kiinaa vaan sosialistinen (proletariaatin diktatuuri) Kiina. Sosialismi on vain siirtymä vaihe kohti kommunismia jossa ei enää ole valtioita. Selitinkö asian tarpeeksi yksinkertaisesti? Kun monille tuntuu olevan niin vaikea käsittää se miten marxilaiset ymmärtävät sosialismin ja kommunismin...
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, minä en kyllä ymmärtänyt mitään tästä sinun selvityksestäsi kohti kommunismia.
Voisiko tämän ketjun nopeuttamiseksi ja päämäärän saavuttamiseksi käyttää esim geenimanipulaatiota toivotunlaisten ihmisten jalostamiseksi? Tavoitehan on minun ymmärtääkseni saada aikaiseksi aivoton omaan ajatteluun pystymätön ihmisrotu, jotta kommunismin paratiisi saavutetaan.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jyrki Laukkanen

Jukka Kuusisto on ilmeisesti ottanut
tosissaan seuraavan web osoitteen:

http://www.kansansota.net

jossa yhdysvaltain tiedustelupalvelun
CIA:n peitemateriaalia on kirjoitettu
selvällä suomenkielellä.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Anteeksi parahin herra/rouva PSillanpää, sosialismi (proletariaatin diktatuuri) on vain siirtymävaihe kohti kommunismia. Kommunismissa kaikki maailman valtiot ovat kuoleutuneet ja ihmiset kasvaneet oman edun tavoittelijoista yhteisön parasta ajatteleviksi. Luonnollisesti sosialismin vaihe kestää epämääräisen ajan koska kukaan ei voi ennustaa montako sukupolvea vaaditaan, että kaikki oppivat ajattelemaan "Kultakin kykyjensä mukaan, kullekkin tarpeidensa mukaan". Kaltaisellesi tällainen ajattelöu on varmastikkin mahdotonta?

ps: Monille täällä kirjoitteleville, Neuvostoliitto ja Kiinan kansantasavalta olivat vasta sosialismin vaiheessa...
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, olet aivan oikeassa etten pysy ajatuksiesi ja kaltaisiesi mukana. Uskovaiset lupaavat Paratiisin jo seuraavassa "elämässä", kummunismin Paratiisi on mielestäsi jossain kaukaisuudessa. Kumpi tuntuu uskottavammalta??
Jo aikaisemmin tarjoamani menetelmä voisi nopeuttaa prosessia!
Neuvostoliiton malliin meilläkin pyrittiin ja nyt vasta sanotaan, että malli oli epäkurantti! Ohjeethan tuli Moskovasta vai mitä?
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Kyllä! Neuvostoliitto oli terveillä marxilais-leniniiläisillä linjoilla vuoteen 1961, jolloin aloitettiin talousuudistukset, jotka auttoivat kapitalismin paluuta. Jo 1945 Suomen kommunistisessa liikkeessä tehtiin häpeällinen virhearvio, ja lähdettiin vaaleihin, mutta suurin vääristymä tapahtui vasta kansojen isän toveri Stalinin kuoleman jälkeen, silloin kaikki m-l:n perusteet lakaistiin roskakoriin, Puheenjohtaja Mao Tsetung kyllä jatkoi työtä, mutta suomessa oikeoppiset jäivät oppositioon... http://fi.wikipedia.org/wiki/Marxilais-leninil%C3%A4iset_ryhm%C3%A4t
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

PSillanpäälle vielä, me kommunistit jatkamme taistelua vaikka maailman loppuun asti, sillä uskomme paratiisiin lue.kommunismiin on niin vahva ettei mikään sitä tule horjuttamaan.

Kuluu melko kauan aikaa ennen kuin sosialismin ja kapitalismin väliseen ideologiseen taisteluun liittyvä kysymys saadaan ratkaistuksi maassamme. Se johtuu siitä, että porvariston ja vanhasta yhteiskunnasta peräisin olevan sivistyneistön vaikutus tulee säilymään maassamme vielä pitkän aikaa, ja samoin on niiden luokkaideologian laita. Ellei tätä ymmärretä riittävästi tai ellei sitä ymmärretä lainkaan, silloin tehdään mitä vakavampia virheitä eikä ideologian alalla käytävän taistelun välttämättömyyttä oteta lainkaan huomioon. PJ Mao Tsetung
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, näiden teidän teesienne seuraaminen saa todella maailmanlopun paljon lähemmäksi kuin mitä eri uskontokunnat saarnaa ja lupaa!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Kyllä! Porvareiden maailmanlopun, tylöläisille on tulevaisuudessa syntyvä paratiisi maan päälle... Hyvä että sinäkin PSillanpää myönnät tämän asian, joko se vie 100 tai 600 -vuotta mutta se on syntyvä!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, ihan tämmöinen tyhmä kysymys; Mitä tehdään "porvareille" ja sille suurimmalle osalle työläisiä, jotka eivät halua sinne sinun maalailemaasi "paratiisiin" tulla? Natsien tapaan krematorioon tai Stalinin tapaan vain niskalaukaus ja metsään? Täytyyhän joku suunnitelma olla, sillä en usko, että teidän suunnitelma ilman väkivaltaa toteutuu!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Porvarillisen valtion murskaaminen ei onnistu ilman työläisten suurten joukkojen toimintaa, joten eihän heitä olla tappamassa vaan vapauttamassa.

Porvareille tehdään kuten he itse haluavat, jos asettuu viholliseksi ts.tekee sabotaashi työtä yms... niin silloin tulee käyttää kovimpia keinoja...
KETÄ toveri Stalinin aikana tuomittiin kuolemaan, entisiä porvareita, Neuvostoliiton kommunistiseen puolueeseen pesiytyneitä byrokraatteja ja muita tuholaisia! Ei työläisiä,näiden kuolemaantuomittujen tiedot, esitutkintapöytäkirjat ja oikeudenpäätökset saa kyllä Venäjän valtiolta jos jaksaa etsiä.

Paratiisin (kommunismin) saavuttaminen taas vaatii pitkän aikakauden ja useita sukupolvia,jotka vähä vähältä vapautuvat omistamisen pakkomielteestä. Minussa ja sinussa on aivan liiaksi porvarillisia "elementtejä". Proletariaatin diktatuuri eli sosialismi (esim.Neuvostoliitto ja Kiina pj Maon aikakudella olivat sosialistisia) on vain alkuaskel kohti kommunismia ja tämä on aikakausi on enemmän ja vähemmän veristä luokkien taistelua...
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Niinhän se oli Toveri Stalinin aikaan, että kun ihminen saatiin kiinni niin aina syyte löytyi! Että se syyllisten syytteiden "kirjanpidosta". Miksiköhän niin monen syyllisen maine on palautettu (rehabilitoitu) myöhempinä aikoina? Henkeähän ei kyllä ole saatu puhallettua ammuttuihin takaisin! Eli syytteet ja tuomiot ovat olleet vääriä ja keinotekoisia! Kyllä näissä ammutuisa on ollut ihmisiä kaikista kansankerroksista myös työläisiä.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Juuri ne byrokraatit, jotka eivät paljastuneet, Hrushtshevit ja kumppanit rehabilitoivat nämä kunniattomat fasistien kätyrit, eihän korppi toisen korpin silmää noki.

Olitko kenties itse mukana siellä kun tiedät kaiken noin hyvin? Itse olen arkistoja tutkinut ja pidän tuomioita oikeudenmukaisina. ERÄS FAKTA: Ankarimman tuomion saaneista vain minimaalinen murto-osa oli työläisiä, suurin osa oli puoluekoneistossa toimivia byrokraatteja ja intelligenttejä sekä sotilastoimihenkilöitä. Huomautan vielä, että samanlailla porvari-Suomessakin teloitettiin maanpettureita.

Harmi vain että vuoden 1939 vallankumous ei toteutunut ja suurimmat rikolliset Rydistit, Mannerheimistit ja muut fasistit saivat jatkaa tuhotöitään.

"me tulimme vakuutetuiksi siitä, että Punainen Armeija saapuu meille ei valloittajana vaan Suomen kansan vapauttajana kapitalistien ja tilanherrojen ikeestä. Me kutsumme Suomen työtätekevää kansaa osoittamaan kaikinpuolista apuaan Punaisen Armeijan osastoille ja Suomen Kansan Armeijan Ensimmäiselle korpukselle heidän sankarillisessa taistelussa vapautetun kansamme pyöveleitä vastaan"(Suomen Kansan ääni, Sunnuntaina 10:s 12. v. 1939)
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, toisessa keskustelussa antamani määritelmä päätee täälläkin! Vähän jatkoa; Olethan lukenut myös Kuusisen kansanarmeijan julistuksen 1.12.1939? teksti ja asiasisältö vastaavat toisiaasn!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Mitä sitten? Tavoite oli tuoda vapaus Suomen työväenluokalle...
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

En vain tajua PSillanpään pointti? Yrittääkö hän vakuutta minua vai mitä?
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSiilanpää

Jukka Kuusisto, väännän nyt sitten rautalangasta: Samoin kuin Kuusisen ylevän julistuksen teksti ei uponnut 1939 suomalaisiin niin sama on siinä tekstissä millä julistat tulevan "paratiisin" sanomaa, ei uppoa nytkään suomalaisiin! Syötti on elttaantunut! Kannattaisi harkita sanavalintaa uudestaan.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Eipä olekkaan, joka viikko joku uusi ottaa yhteyttä =)
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Onko yhteydenotot samanlaisia kuin "entisellä miehellä" naistentansseissa: Eka kappaleelle tuli heti kaksi hakijaa, hovimestari ja portieri!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Onnea vaan Herra/Rouva/Neiti PSillanpää uskomattomasta huumorintajustasi... Tulevaisuuden suuret teot määräävät enemmän kuin täällä netissä tapahtuva kirjoittelu =)

"Suomi, vain meissä elää sinun pelastuksesi,
vain me tuomme työtätekeville vapautuksen,
me hengitämme isänmaan kanssa samassa tahdissa
emmekä koskaan luovuta sitä viholliselle."
Lainaus on Vsevolod Rozdestvenskin runosta nimeltä : Päivä, jona neuvostojoukot ylittivät Suomen rajan
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Olisi saanut jäädä runo runoilematta ja raja ylittämättä, niin Neuvostoliitolla/Venäjällä olisi paljon enemmän kavereita ja ymmärtäjiä tällä puolella rajaa. Huomaa en puhu ihmisistä vaan järjestelmistä (poliittisista)!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Joopa joo, Mannerheimit,Rydit ja CO suhtautuivatkin niin ylisuopeasti Neuvostoliittoon ennen vuotta 1939, että sellaisia rakkaudenosoituksia harvemmin näkee valtioiden välillä... =)
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Jukka Kuusisto, kyllä minusta suurempi rakkauden osoitus oli vielä, kun Gorba antoi kunnon "kielarin" Erik Honekerille DDR;n 40v? juhlien yhteydessä Berliinissä.
Jos et muista, niin arkistoista löytyy kyllä autenttista kuvamateriaalia.
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Työläinen

Kiina, kuten kaikki muutkin nousevat taloudet koetaan USA:n taholla uhkana sille maailmanherruus-hegemonialle, jota se on toteuttanut toisen maailmansodan jälkeen.

Ei tämä hegemonia tietenkään ole tähänkään mennessä pystyssä pysynyt ilman ankaraa kurinpitoa, jota ovat kohdanneet ne, jotka eivät niskoittelematta alistuneet keisarin palvelijaksi ja hyödynnettäväksi.

Ongelma on nyt kuitenkin toinen Kiinan, Intian, Brasilian, Venäjän ja muiden talouttaan, ja sitä kautta vaikutusvaltaansa kasvattavien maiden kohdalla, samalla kun USA:n oma talous suhteessa pienenee maailman kokonaistaloudesta.

Yksi ratkaisu voi olla vielä tiiviimpi EU:n ja USA:n liittoutuminen, josta ainakin Samuel Huntington on puhunut jo aiemmin ja sitä samaa keskustelua käydään tänäkin päivänä.

Toinen tätäkin selvemmin nähtävissä oleva yritys on jatkaa entiseen malliin, ja korostaa asevoimaista hegemonian ylläpitoa; kasvattamalla tukikohtien määrää maailmalla ja tuomalla siihen lisäksi kokonaan uudet avaruuden aseistetut tukikohdat.

Ongelma ei tietysti poistu tällä sillä ainakin Kiina ja Venäjä ovat uhanneet vastaavansa minkä tahansa maan ylivalta-pyrkimyksiin avaruuden suhteen.

Kierre alkaa.

admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Jukka Kuusisto

Gorban ja Erikin suuteloihin en sen enempää puutu, koska heidän seksuaalinen suuntautumisensa ei ole minun asiani. Mutta sen sanon, että molemmat olivat läpimätiä revisionisteja jotka kusivat pahasti silmään Neuvostoliiton ja DDR:n kansoja...

Alas revisionimi!
Eläköön marxismi-leninismi-maoismi!
admin
Offline
Last seen: 3 months 16 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Matti Saarinen

Susi on oikeassa kirjoittaessaan: ”Näiden jännitteiden taustalla ovat perinpohjaiset muutokset globaalissa voimatasapainossa. Kiinan nopea taloudellinen kasvu viimeisten kahden vuosikymmenen aikana on nostanut Kiinan tänä vuonna maailman toiseksi suurimmaksi taloudeksi USA:n jälkeen, mutta ennen Japania.”
Jopa Suomen Elinkeinoelämän kirjassa todetaan: ”Kiinan osus maailman teollisuustuotannosta on yhtä suuri kuin Euroopan ja Pohjois-Amerikan yhteensä. ” Huom! Yhteensä. Tämä mahtaa keljuttaa USA:n sotaministeriötä.
Mutta USA härnää koko maailmaa ei pelkästään Kiinaa. USA turvautuu laittomuuksiin.
Kiinan ja USAn suhteiden pohdinta on tärkeää ja aidot kommunistit ovat olleet yleensä hyviä ennustamaan maailman kriisejä ja kyenneet niistä varoittamaan etukäteen.

Paikalla olevat käyttäjät

There are currently 0 users online.

Uudet käyttäjät

  • helena-rantasuo
  • soderholmsatu
  • rikutoi
  • antti.sointula
  • makinensanteri04